صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۷ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
دبیر همایش یافته‌های نوین در علوم ورزشی با اشاره به نقش خطیر رسانه‌ها مطرح کرد:

انتشار یافته‌های پژوهشی سبب تغییر سبک زندگی جامعه می‌شود

به گفته دبیر علمی پنجمین همایش ملی یافته‌های نوین در علوم ورزشی، انتشار خیلی از یافته‌ها در رسانه‌ها می‌تواند به مردم کمک کند تا نسبت به نقش ورزش در امور اجتماعی شان مطلع و آگاه شوند.
کد خبر : 931328

فرشید طهماسبی دبیر علمی دومین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی یافته‌های نوین در علوم ورزشی با تأکید بر ورزش در آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه پژوهش خبرگزاری آنا در خصوص روند برگزاری این رویداد گفت: در این همایش که پنجمین دوره ملی و دومین دوره بین المللی آن را در پیش داریم سعی شده تا در هر سال با توجه به ضرورت‌های پژوهشی ورزش کشور موضوعاتی را انتخاب کنیم که امسال با توجه به حساسیت ورزش دانش آموزشی این محور‌ها بر اساس نقش آموزش پروش انتخاب شده است. 

وی ادامه داد: دانشگاه تربیت دبیری دانشگاه رجایی؛ دانشگاهی راهبردی در حوزه آموزش و پروش است و رسالت آن کمک از طریق به روز رسانی مبانی پژوهشی توسط دانشجویان، اساتید و ... است و ما سعی کردیم تا با توجه به موضوع ورزش که نقش کلیدی در حوزه آموزش و پرورش دارد به سراغ برنامه ریزی آموزشی و ارتقای سواد علمی در این خصوص گام برداریم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که ۴ سالی تا المپیک باقی است سعی کردیم تا با توجه به نقش ورزش دانش آموزی و نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت بدنه اصلی ورزشکاران حرفه‌ای کشور نیم نگاهی را به این موضوع بیاندازیم که چه از لحاظ آموزش دادن و چه ورزش همگانی و چه مباحث تربیتی؛ آموزش و پرورش وظیفه خطیری را بر عهده دارد.

طهماسبی به محور‌های همایش که در دو سطح برگزار می‌شود، اشاره کرد و بیان داشت: همایش در دو سطح علمی و کاربردی برگزار می‌شود که در سطح علمی به موضوعاتی از جمله آسیب شناسی و تمرینات اصلاحی، بیومکانیک و مهندسی ورزشی، رفتار حرکتی، روانشناسی ورزشی و... پرداخته می‌شود و در محور‌های کاربردی سعی شده تا به ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و حرفه ای، ورزش در آموزش عالی، ورزش و سلامت شهروندی پرداخته شود و از پژوهشگران صاحب اثر و مولف دعوت کنیم تا جدیدترین یافته‌های خود را با علاقه‌مندان در میان بگذارند.

دبیر علمی دومین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی یافته‌های نوین در علوم ورزشی اظهار داشت: روز ۲۰ شهریور آخرین فرصت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش است، اما از آن جایی که خیلی از پژوهشگران و محققان نسبت به تمدید این تاریخ تقاضای مساعدت را داشتند لذا تصمیم بر آن شد تا این تاریخ تا ۵ مهرماه تمدید شود. 

وی با اشاره به اینکه پایه سلامت کشور منوط به توجه به حوزه ورزش و سلامت و بویژه ورزش دانش آموزی است، خاطر نشان کرد: ورزش آموزش و وپرورش موضوعی است که در کشور ما مغفول مانده است و سعی کردیم تا با برگزاری این همایش تلنگری به جامعه و مسئولان بزنیم که تنها وظیفه ورزش دانش آموزی فقط با فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی و یا آموزش و وپروش نیست بلکه همان طور که در همه جای دنیا وظیفه حمایتی از ورزش دانش آموزی با شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی است در ایران هم باید این موضوع در دستور و کانون توجه قرار گیرد. به واقع پایه سلامت و توسعه کشور حوزه ورزش دانش آموزی است و باید این دغدغه به صورت اهتمام جدی همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی در خصوص این که چه تعداد آثاری به دبیرخانه ارسال شده است، بیان داشت: تاکنون تعداد ۱۰۰ مقاله ارسال شده است، اما با توجه به سابقه دوره‌های گذشته و تمدید این مهلت باید گفت که انتظار ارسال تا ۴۰۰ مقاله را داریم.

البته در کنار ارائه مقالات توسط پژوهشگران ما پنل‌هایی را هم برای برخی سازمان‌ها از جمله اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، پژوهشگاه تربیت بدنی و ... اختصاص دادیم که روسا و کارشناسان متولی در آن جا فرصت ارائه کار‌هایی که تاکنون در این خصوص انجام دادند را دارند.

دبیر علمی پنجمین همایش ملی یافته‌های نوین در علوم ورزشی در پایان خاطر نشان کرد: در وهله اول باید بگویم که کیفیت و کاربردی بودن همایش برای ما بسیار مهم است و فقط بر روی تعداد و کمیت آن تمرکز نداریم. امیدواریم که رسانه‌ها و من جمله رسانه تخصصی آنا که در حوزه علم و فناوری فعالیت می‌کند هم به کمک ما بیایند تا یافته‌هایی که برای مردم ارزش خبری بالایی دارد، منتشر شود تا مردم از آن‌ها بهره‌مند شوند.

به واقع خیلی از یافته ها، جنبه‌های علمی بالایی برای مردم دارد که از آن بی اطلاع هستند. به عنوان مثال آن‌ها نمی‌دانند شکل تنفس آن‌ها چقدر بر عملکرد و کارایی آن‌ها در خواب و یا ورزش اثرگذار است و این اطلاع رسانی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در جریان کوچکترین اتفاقات و لحظات زندگی خودشان باشند.

گفتنی است؛ دومین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی یافته‌های نوین در علوم ورزشی با تاکید بر ورزش در آموزش و پرورش روز چهارشنبه، ۲۵ مهر، ۱۴۰۳ توسط دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر