صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳

درمان ناباروری زوجین با تولید محصولات دانش بنیان

پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس توانسته اند تجهیزات حوزه درمان ناباروری زوجین را تولید کنند؛ محصولاتی که وارداتی بودند، اما اکنون دانش تولید آنها بومی سازی شده و با یک پنجم قیمت نمونه‌های خارجی در بازار عرضه می‌شوند.
کد خبر : 931325

مهسا طاهایی، یکی از پژوهشگران این شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این شرکت در زمینه تجهیزات پزشکی و تولید محصولات ناباروری مانند مارکر نشانه گذاری سینه (برای درمان سرطان‌های سینه)، گاید وایر سینه (برای درمان و جراحی‌های سرطان سینه)، نی انجماد جنین (برای درمان بیماری‌های نازایی)، کتتر IUI (برای درمان بیماری‌های نازایی)، سوزن آسپیراسیون فولیکول تخمدان (برای درمان بیماری‌های نازایی) و کیت جداسازی اسپرم فعالیت دارد.

وی افزود: این محصولات پیش از این وارداتی بودند، اما اکنون با تلاش محققان این شرکت دانش تولید این محصولات بومی سازی شده و با یک پنجم قیمت نمونه‌های مشابه خارجی و با همان کیفیت در بیمارستان ها، مراکز ناباروری و جهاددانشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه طی هشت سال فعالیت با تولید این محصولات، ۳۰ هزار انتقال موفق داشته باشد. قطعا اگر از سوی دولت مورد حمایت بیشتر قرار گیریم، محصولات دیگر مورد نیاز این حوزه را نیز بومی سازی خواهیم کرد، اما متاسفانه نه وامی به مجموعه ما تعلق می‌گیرد و نه از سوی دولت حمایت خاصی می‌شویم.

طاهایی اظهارکرد: هرچند ما این محصولات را به بهترین نحو تولید می‌کنیم و سود کمی از محصولات تولیدی مان می‌بریم تا بتوانیم در بازار بمانیم، اما برخی از شرکت‌های وارداتی که محصولاتی چند برابر قیمت این محصول عرضه می‌کنند، جایگاه ویژه‌ای در بازار دارند. متاسفانه برخی از مراکز ناباروری و جامعه پزشکی از کالای ایرانی حمایت و استقبال خوبی نمی‌کنند و محصولات وارداتی با قیمت گزاف به دست بیماران می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر