صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۶ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد و شهرداری گرگان

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و شهرداری گرگان در جلسه‌ای با حضور مسئولان منعقد شد.
کد خبر : 931300

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و شهرداری گرگان در جلسه‌ای با حضور سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان، مهدی غریب معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی استان، هادی الماسی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، امین بزازی معاون توسعه منابع و مدیریت واحد گرگان و سیدمحمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان منعقد شد.

سیدعلی طاهری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان در این جلسه با بیان همکاری‌های واحد گرگان با شهرداری، این واحد دانشگاهی را همراه و همگام با این حوزه مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: واحد گرگان همیشه آماده به همکاری با حوزه‌های مختلف مدیریت شهری به‌ویژه شهرداری بوده و مصداق آن نیز تعامل‌هایی صورت گرفته در گذشته و این تفاهم‌نامه آغاز همکاری نبوده؛ بلکه سند تداوم همکاری است.

وی افزود: توان علمی دانشگاه آزاد اسلامی آماده است تا در حوزه‌هایی که شهرداری نیازمند به پژوهش بوده، همکاری لازم را انجام دهد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان آماده دارد برخی از خدماتی را که شهرداری گرگان انجام می‌دهد، برون‌سپاری کند تا از این طریق دانشگاه واسطه‌ای بین مردم و شهرداری شده از طرفی دیگر شهرداری نیز هزینه کمتری متحمل شود و خدمتی کم حاشیه، به مردم ارائه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان الکترونیک شدن برخی از خدمات شهری و زلزله‌نگاری را از موضوعات قابل بررسی و انجام توسط دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اضافه کرد: مبحث زلزله‌نگاری شهری از نکات مهمی بوده که لازم است با حضور دانشگاه دیگر مدیریت‌های شهری نیز در انجام این طرح حضور داشته باشند و درباره الکترونیک شدن برخی از خدمات شهری نیز این واحد آمادگی وجود دارد.

ریل‌گذاری دانشگاه آزاد به سمت دانشگاه کارآفرین است

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی استان گلستان نیز با بیان اینکه ریل‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانشگاه کارآفرین است، گفت: هدف این دانشگاه از ارائه و انجام سند تحول و تعالی این بوده که دانشگاهی کارآفرین شود و در این راه نیز با ایجاد دانشکده‌های موضوعی اقدام به تعریف پروژه و طرح‌هایی در راستای حل مسائل اجتماعی و به‌تبع آن ایجاد اشتغال، درآمد و حل مشکل صنایع کند.

مهدی غریب خودکفایی در تولید بذر در گلخانه فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان را ازجمله دستاورد مهم این واحد دانشگاهی برشمرد و بیان کرد: گلخانه واحد گرگان توانست با حضور استادان فعال و متخصص به دو نمونه از بذر به خودکفایی برسد به‌نحوی‌که تا قبل از آن بذر‌ها را از خارج وارد می‌شد و اکنون خیلی از گلخانه‌های کشور -این بذر را- از ما خریداری می‌کنند.

وی با اشاره به توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه شبکه علمی و آزمایشگاهی مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه استانی و کشوری دارای شبکه آزمایشگاهی منسجم، امکانات خوب و اعضاء هیئت علمی توانمندی است که توانایی انجام طرح‌های مهم و ژئو پلوتیکی را در استان و کشور را دارند.

استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در حل مشکلات شهری

شهردار گرگان هم با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در حل مشکلات شهری عنوان کرد: استفاده از ظرفیت فنی، تحقیقاتی و اجرایی استادان و دانشجویان در حل مشکلات شهری، یکی از دغدغه‌ها و اهداف شهرداری بوده و نیاز است از توان فنی و اجتماعی دانشگاه در حل مشکلات و موضوعاتی که شهرداری با آن درگیر است، استفاده شود.

سیدمحمدرضا سیدالنگی با تأکید بر به‌کارگیری دانشجویان و ایجاد اشتغال آنها در امورات پژوهشی شهرداری تبیین کرد: شهرداری گرگان بعضی از موضوعات را به شورای پژوهشی خود ارائه داده و این شورا از ظرفیت دانشجویانی که در زمینه‌های مدنظر دارای تخصص بوده و فعال هستند استفاده کرده، زمینه کار و اشتغال آنها را فراهم می‌کند تا بتوان در زمان کمتر، کار و خدمت بهتری به نفع مردم انجام داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر