صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۵ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
در چهارمین دوره و به زبان کردی و فارسی؛

شاعران و هنرمندان به جشنواره ملی شعر و دلنوشته معراج پیامبر(ص) دعوت شدند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری چهارمین جشنواره ملی شعر و دلنوشته معراج پیامبر (ص) به زبان کردی و فارسی خبر داد.
کد خبر : 931281

افشین غنی‌زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری چهارمین جشنواره ملی شعر و دلنوشته معراج پیامبر (ص) به زبان کردی و فارسی در ایام مبعث پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) خبر داد و اظهار کرد: امسال چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت در واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار خواهد شد. این اقدام فرهنگی به پیشنهاد دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز و موجب ترویج فرهنگ گفتمان امامت و مهدویت شده است. دانشگاه‌ها با الگوگرفتن از این حرکت وزین، می‌توانند موجب رونق فرهنگ گفتمانی امامت و مهدویت در عرصه ملی و بین‌المللی باشند.

وی درباره نحوه برگزاری این جشنواره در استان کرمانشاه توضیح داد: چهارمین سال برگزاری این اقدام از سری برنامه‌های جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت مأموریت دانشگاه‌های آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و از آنجا که زیارت جامعه کبیره موجب درک و معرفت بیشتر از مقام ائمه اطهار بوده با تکیه ویژه بر موضوع زیارت جامعه کبیره و پیوست رسانه‌ای این جشنواره؛ با توجه به شرایط اقلیمی و تعدد فرقه‌های مختلف دینی و مذهبی استان کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه میزبان برگزاری چهارمین جشنواره ملی شعر و دلنوشته معراج پیامبر به زبان کردی و فارسی در ایام مبعث پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی است.

{$sepehr_key_1870}

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: بنا بر تصمیمات اتخاذشده در جلسات شورای امامت و مهدویت در سه جلسه مداوم، مصوب شد با توجه به اینکه حضور نوجوانان و جوانان در جشنواره از اهمیت بسزایی برخوردار است، تصدی‌گری برنامه‌های این جشنواره بر عهده کانون‌ها، انجمن‌ها، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دانشجویی باشد که با حمایت مسئولان دانشگاه این مهم اجرایی می‌شود، بر همین اساس لازم بوده استادان و مبلغان حوزه و دانشگاه پای‌ کار باشند تا جشنواره به اهداف خود دست یابد.

غنی‌زاده درباره نحوه اجرای این جشنواره در سال‌های گذشته نیز عنوان کرد: این واحد دانشگاهی سال گذشته مسئول برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی سیره نبوی با حضور یک هزار و ۷۰۰ شرکت‌کننده با اهدای جوایز به همراه لوح سپاس و تندیس به ۳۰ نفر از نفرات برتر بوده در دومین سال برگزاری هم همین عنوان شعر نبوی به زبان کردی و فارسی را برگزار کرده، ضمناً با توجه به اینکه دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری شعر و دلنوشته معراج پیامبر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه آغاز به کار کرده این توضیح لازم است که این جشنواره در بخش‌های دانشگاهیان شامل دانشجویان، کارکنان و استادان، عمومی (حرفه‌ای) و دانش آموزان در مقاطع متوسطه دوم، متوسطه اول و مقطع ابتدایی، برگزار می‌شود.

وی گفت: از همه شاعران و هنرمندان دعوت می‌کنیم با شرکت در این جشنواره، آثار ادبی و هنری خود که بن‌مایه‌های عارفانهٔ متن زیارت جامعه کبیره است را بازتاب کنند.

به گزارش آنا، چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر