صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معرفی ظرفیت‌های صنعت آب و برق به در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب

جلسه معرفی ظرفیت‌های ارتباطات علمی_دانشگاهی صنعت آب و برق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد.
کد خبر : 931275

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه معرفی ظرفیت‌های ارتباطات علمی_دانشگاهی صنعت آب و برق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در محل دانشگاه و با حضورمریم کارگرنجفی معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو، نمایندگان واحدهای پژوهشی شرکت‌های مادرتخصصی و موسسات پژوهشی وزارت نیرو، سلیمانی مدیرکل امور اجرایی و پژوهشی معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، سید عظیم حسینی رئیس واحد تهران جنوب، فرازکیش معاون پژوهش و فناوری واحد و جمعی از اساتید هیأت علمی این واحد دانشگاهی در مجتمع فنی و مهندسی برگزار شد. در این جلسه حسینی رییس دانشگاه با ارائه گزارشی به بیان بخشی از کارنامه واحد تهران جنوب در سال‌های اخیر پرداخت.رئیس واحد تهران جنوب بیان داشت: با توجه به شرایط خاص کشور در عرصه‌های علمی و اقتصادی، نیاز به ایجاد تحولی خاص در مدل دانشگاه آزاد اسلامی احساس شد که با مدیریت ریاست عالی دانشگاه سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تدوین و در همه امور این دانشگاه به اجرا درآمده است تا دانشگاه‌ها مسئله محور شودند.

حسینی افزود: بر همین اساس مقرر شده تا دانشکده‌های علم محور منحل شده و دانشکده‌های موضوع محور یا مسئله محور جایگزین آن‌ها شود تا با نگاهی ظریف، دقیق و علمی مسائل و مشکلات کشور را رفع نمایند.

در ادامه حسینی رئیس واحد به روند رو به رشد فعالیت‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت دانشگاه هم اشاره کرد و به ارائه برخی از دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشگاه پرداخت.

سلیمانی مدیرکل امور اجرایی و پژوهشی معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه و برنامه‌های آتی معاونت که براساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد را تشریح نمود.


در ادامه شعبان زاده مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و نوآوری وزارت نیرو، به تبیین سیاست‌های کلان پژوهش و فناوری آب و برق و زیست‌بوم نوآوری نیرو پرداخت.

همچنین دهستانی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو به تشریح ضرورت‌ها و ظرفیت‌های حوزه فضای مجازی فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی صنعت آب و برق پرداخت.

در ادامه این جلسه مریم کارگرنجفی معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو ضمن استماع و پاسخ‌گویی به مجموعه سؤالات اساتید شرکت‌کننده در این برنامه با اشاره به برخی از چالش‌ها و مسائل صنعت آب و برق، بر ضرورت همکاری با دانشگاه‌ها به منظور ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات تأکید کرد.در بخش دیگری از این برنامه گزارش ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارتباطات علمی-دانشگاهی ارائه شد.

در انتهای جلسه پنل معرفی شرکت‌های مادر تخصصی و ساتبا و مراکز پژوهشی برگزار گردید و به سوالات حاضران پاسخ داده شد. شایان ذکر است برنامه شهید معصومی (سه‌شنبه‌های دانشگاهی) عنوان مجموعه نشست‌های تخصصی صنعت آب و برق با اساتید و اعضای هیئت علمی هر یک از دانشگاه‌های کشور است که با هدف توسعه تعاملات دانشگاهی برگزار می‌شود.

در این نشست‌ها ضمن معرفی ظرفیت‌های ارتباطات علمی صنعت آب و برق، نقطه‌نظرات اساتید درخصوص بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها توسط مدیران پژوهشی صنعت آب و برق استماع می‌شود‌ و برخی مسایل فی مابین دانشگاه و صنعت طرح و بررسی می‌گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر