صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۳ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

تصویرسازی وارونه از واقعیت جنگ غزه؛ افشای دوگانه جعلی دموکرات-جمهوری‌خواه

پرداختن به موضع جنگ غزه گوشه‌ای از دوئل ۹۰ دقیقه‌ای نامزد‌های انتخابات آمریکا بود حال آنکه انتقاد‌های گاه و بی‌گاه حزب دموکرات از سیاست‌های رژیم صهیونیستی با هدف به تصویر کشیدن چهره‌ای معتدل از این حزب در آستانه برگزاری انتخابات ۲۰۲۴ بیان می‌شود، اما آیا می‌توان به این تصویر اعتماد کرد؟
کد خبر : 931193

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین دوئل تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بامداد امروز چهارشنبه در یک بازه زمانی ۹۰ دقیقه‌ای برگزار شد و طی آن هر دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه در کنار مسائلی چون اقتصاد، مهاجرت و سقط جنین به موضوع جنگ‌ غزه نیز پرداختند.

در این مناظره، «کامالا هریس» نامزد دموکرات، ضمن اشاره به ضرورت توقف کشته شدن زنان و کودکان فلسطینی، مدعی شد: این جنگ همین حالا باید تمام شود و این موضوع نیاز به دستیابی به توافق برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها دارد. با این حال، او در رویکردی دوگانه، بر حق اسرائیل در دفاع از خود و همچنین ضرورت به کار گیری راه‌حل دو کشوری برای خاتمه تنش میان رژیم و فلسطینیان تأکید کرد. 

او گفت که در دولت احتمالی‌اش همواره به اسرائیل قابلیت دفاع از خود در برابر ایران و نیروهای نیابتی‌اش را خواهد داد.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه هریس را به تنفر از اسرائیل متهم کرد و گفت در صورت واگذاری کاخ سفید به این زن، اسرائیل ظرف دو سال از میان می‌رود. همچنین ترامپ مدعی شد که اگر رئیس‌جمهور بود، اصلا جنگ‌های غزه و اوکراین اتفاق نمی‌افتاد.

از این ادعاها و اتهام‌ها که بگذریم، آنچه به چشم می‌آید تلاش حزب دموکرات برای نشان دادن چهره‌ای معتدل و اتخاذ مواضعی نسبتا معقول در قبال بحران غزه است. اما این ادعا چقدر صحت دارد؟

کامالا هریس نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، طی روز‌های اخیر با التماس به لابی آیپک و دیگر لابی‌های صهیونیستی، پرده از چهره واقعی خود برداشته است! اگرچه برخی تصور می‌کردند هریس نسبت به «دونالد ترامپ» حریف جمهوری‌خواه، رویکرد متفاوتی در قبال جنگ غزه و نسل‌کشی جاری در این منطقه دارد، اکنون بر همگان مسجل است که دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی، استراتژی و حتی تاکتیک‌های همسانی دارند. کامالا هریس در اولین مصاحبه رسمی پس از قبول نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که در مورد مهاجرت به آمریکا رویکردی سخت‌گیرانه‌تر خواهد داشت و در صورت پیروزی، ارسال سلاح به رژیم اسرائیل را متوقف نخواهد کرد.

به عبارت بهتر، هریس تعهد داده است که حتی در صورت عدم برقراری آتش‌بس، به ارسال تسلیحات مرگبار به اراضی اشغالی با هدف استمرار کشتار فلسطینیان ادامه خواهد داد. 

پیشتر هم هریس در پاسخ به پرسشی درباره مساله جنگ ده ماهه غزه که پس از هفتم اکتبر آغاز شد، با بیان موضعی نزدیک به موضع «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، با رد برخی مواضع اعضای حزب دموکرات در راستای بازنگری در ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل تلفات سنگین در طرف فلسطینی در غزه گفت: «نه، ما باید به یک توافق آتش‌بس برسیم و گروگان‌ها را به خانه بازگردانیم.»

با این حال، معاون رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد که تصمیمی در خصوص توقف ارسال تسلیحات به تل‌آویو اتخاذ نخواهد کرد. این اظهارات هریس را باید به مثابه چراغ سبز وی به لابی‌های «آیپک» و «جی استریت» قلمداد کرد - دو لابی مهم صهیونیستی که نقش پشت پرده پررنگی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر و حتی انتخابات کنگره ایفا می‌کنند. مواضع اخیر هریس به معنای در هم شکستن دوگانه جعلی دموکرات-جمهوری خواه در قبال جنگ غزه است. 
 
مروری بر کارنامه سیاه دموکرات‌ها درجنگ غزه، شاهد مثالی گویا بر حمایت مطلق آنها از نسل‌کشی فلسطینیان است؛ حمایت وقیحانه‌ای که در ابعاد و اشکال مختلف و در بزنگاه‌هایی مانند مذاکرات دوحه و قاهره نیز خود را نشان داده است. بایدن، هریس، بلینکن، سالیوان و دیگر دموکرات‌های کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا در طول ماه‌های سپری شده از جنگ غزه نه تنها به عواملی بازدارنده علیه نسل کشی فلسطینیان تبدیل نشده اند، بلکه خود نیز به صورت مستقیم و آشکار از این جنایات خونین و غیر قابل تصور حمایت کرده اند.

در چنین شرایطی جایی برای تدلیس هریس در قبال مسئله جنگ غزه و تصویرسازی وارونه وی در خصوص مواضع واقعی اش باقی نمی‌ماند. این نه یک پیام مستتر، بلکه گزاره‌ای آشکار است که هریس ابایی از ابراز آن ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر