صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۵ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۳

چینی: در ماجرای اختلاف نکونام و شهریاری شیطنت هایی صورت گرفت/ استقلال روی برتری بر الغرافه تمرکز کند

پیشکسوت استقلال گفت: تمامی تمرکز استقلال روی برتری برابر نماینده قطر باشد تا شروع خوبی در لیگ نخبگان آسیا داشته باشیم.
کد خبر : 931188

علی چینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه بحث برکناری جواد نکونام از استقلال مطرح شده بود و بعد از مدتی احمد شهریاری رئیس هیئت مدیره باشگاه با حضور در تمرین تیم حمایت باشگاه را از نکونام اعلام کرد، گفت: سوءتفاهماتی بین شهریاری نماینده هلدینگ خلیج فارس و نکونام شکل گرفته بود که بعد از باخت به استقلال خوزستان شدت گرفت. باخت در استقلال تبعات دارد و بعد از اتفاقاتی که آن شکست داد روابط مدیریت و کادرفنی مثل قبل باقی نماند.

در صحبت‌های بدون واسطه سوءتفاهامات حل می‌شود

وی ادامه داد: عملکرد استقلال در بازی با استقلال خوزستان ضعیف بود و این شکست باعث شد تا تیم از رقبای خود در مسیر قهرمانی عقب بیفتد. اما هنوز فرصت زیادی تا پایان فصل باقی مانده و باید زمان داد تا سرمربی تیم در بازی‌های آینده خود و کادرفنی‌اش را ثابت کند. مصاحبه‌هایی صورت گرفت و طرفین از مواضع خود دفاع کردند. شیطنت‌هایی هم صورت گرفت و برخی علیه مدیریت و عده‌ای علیه سرمربی صحبت کردند. بهترین راه برای از بین بردن حواشی و هجمه‌های خبری، گفتمان رودررو بود و در صحبت‌های بدون واسطه سوءتفاهامات حل می‌شود که چنین اتفاقی افتاد. حالا که مدیریت از کادرفنی حمایت کرده استقلال به دور از حواشی به دنبال دیدار نخست خود در لیگ نخبگان آسیا با الغرافه باشد. تمامی تمرکز روی برتری برابر نماینده قطر باشد تا شروع خوبی در آسیا داشته باشیم.

ماجرای زیلیکیچ به مسئله بزرگی مبدل شد

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: هیچ کجای دنیا بعد از هفته سوم سرمربی را برکنار نمی‌کنند مگر اینکه سه شکست پیاپی رقم بخورد که تیم نکونام یک بازی را واگذار کرد. البته سوءتفاهماتی وجود داشت و مدیریت قصد برکناری نداشت که این موضوع ثابت شد. معمولاً بازیکنان جذب شده در نقل و انتقالات با نظر سرمربی و تأییدیه باشگاه است. قبل از آنکه سرمربیگری نکونام برای این فصل تأیید شود دو بازیکن بوسنیایی جذب شدند که یکی از آنها دروازه‌بان بود و جدا شد، زیلیکیچ ماند. باشگاه نمی‌دانست نکونام مجوز کار دارد یا اینکه نمی‌تواند سرمربیگری کند. ماجرای زیلیکیچ با آتش افروزی اطرافیان به مسئله بزرگی مبدل شد. البته بعد از آنکه نکونام سرمربی شد تمامی بازیکنان را فرشید سمیعی با نظر نکونام جذب کرد. حالا که مهره‌های خوبی جذب شدند وظیفه کادرفنی است تا بازیکنان را با یکدیگر هماهنگ کند و طبیعی است که هماهنگی بازیکنان زمان ببرد.

استقلال حوادث زیادی را پشت سر گذاشته

چینی خاطرنشان کرد: زمانی که منصوریان سرمربی بود من در کادرفنی استقلال بودم و حسن زمانی نامی که نماینده مجلس بود دائم می‌گفت منصوریان دو هفته بیشتر وقت ندارد و تبحر بالایی هم در امور فنی داشت و کیفیت بازیکنان را زیر سوال می‌برد. در نیم فصل اول یازدهم بودیم، اما در پایان فصل به نایب قهرمانی رسیدیم. الان شرایط فرق می‌کند، چون مدیریت از کادرفنی حمایت کرده پس هواداران و پیشکسوتان باید از تیم حمایت کنند. استقلال حوادث زیادی را پشت سر گذاشته و از اینجا به بعد هنر کادرفنی است که بتواند بهترین نتایج را بگیرد و برای بازی با الغرافه آماده شود. در مستطیل سبز همه امور در اختیار جواد نکونام و دستیارانش است. او باید توانایی خود را در کسب نتیجه نشان دهد و از فرصتی که در اختیار دارد نهایت استفاده را ببرد تا با استقلال به نتایج بسیار خوبی برسد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر