صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۹ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳

طرح های عمرانی دانشگاه تهران افتتاح شد

طرح های عمرانی دانشگاه تهران با حضور رئیس دانشگاه تهران و رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
کد خبر : 931156

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین افتتاح طرح های عمرانی دانشگاه تهران صبح امروز (سه‌شنبه 20 شهریور ۱۴۰۳) با حضور سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش در محل دانشگاه تهران برگزار شد.

بهره‌برداری از خوابگاه متاهلین شهید قدس اسماعیل هنیه

جابر سلطانی، مدیرکل عمرانی دانشگاه تهران درباره مشخصات خوابگاه متأهلین بهره‌برداری‌شده دانشگاه تهران، گفت: این خوابگاه ۵۰ واحدی با ۲۷۵۰ مترمربع زیربنا در ۴ طبقه به بهره‌برداری رسید که در نشانی بزرگراه کردستان، خیابان جهان آرا، مجتمع خوابگاه‌های جلال آل احمد واقع شده است.

وی از تعمیرات اساسی و بازسازی کامل ساختمان این سرای دانشجویی خبر داد و گفت: تخریب کامل دیوار و کف داخل هر واحد، ایزوگام، گچ‌کاری، کاشی‌کاری، سرامیک‌کاری، اصلاح نقشه معماری، کابینت‌بندی، اصلاح تأسیسات مکانیک و برقی و گرمایشی و سرمایشی، تعویض کولرها و پنجره‌ها و درها و غیره صورت گرفته است. در زیرزمین ساختمان این خوابگاه نیز سالن اجتماعات و نمازخانه ایجاد شده است.

مدیرکل عمرانی دانشگاه تهران همچنین اعلام کرد: ساختمان اندیشکده حکمرانی مالی محاسباتی که در محل بلوار کشاورز، حدفاصل خیابان کارگر و ۱۶ آذر، ساختمان برج سبز بازسازی و تجهیز شده است، افتتاح شد.
 
ساختمان اداره کل مهارت دانشگاه تهران افتتاح شد

فرشته امین، مدیرکل مهارت دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه ساختمان اداره‌کل مهارت دانشگاه تهران در یکی از ساختمان‌های واقع در طرح توسعه دانشگاه تهران استقرار یافته است، گفت: این ساختمان قدیمی با پشتیبانی اداره‌کل طرح‌های عمرانی دانشگاه تهران، بازسازی کامل و تجهیز شد.

وی افزود: ساختمان اداره‌کل مهارت دانشگاه تهران در چهار طبقه با حدود ۷۰۰ مترمربع زیربنا تجهیز شده است و دفاتر واحدهای توسعه مهارت‌آموزی، کارآمادگی و کاریابی، اردوگاه مهارتی و باشگاه دانش‌آموزی و دفتر مدیرکل در طبقه اول، سالن کنفرانس، اتاق بازی، اتاق مشاوره شغلی، سایت و کافه کتاب مهارت در طبقه دوم و کلاس‌ها و کارگاه‌های مهارتی در طبقه‌های سوم و چهارم مستقر هستند.

مدیرکل مهارت دانشگاه تهران درباره اتاق بازی، اتاق مشاوره شغلی و کافه کتاب مهارت گفت: اتاق بازی برای استعدادیابی و ارزیابی شایستگی‌های رفتاری و مهارتی دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌آموختگان است. پرونده افراد پس از تکمیل مراحل مختلف ارزیابی، در اختیار مشاوران که افراد کارآزموده سازمان‌ها و صنعت و همچنین متخصصان دانشگاهی هستند قرار داده می‌شود و به آنها خدمات مشاوره شغلی و برنامه‌ریزی مسیر شغلی نیز ارایه می‌گردد.

امین افزود: کافه کتاب مهارت را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم که مقرر است با حمایت خیرین و سازمان‌های حامی و خرید به‌روز ترین کتاب‌های حوزه مهارت تجهیز شود.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌آموختگان می‌توانند با مراجعه حضوری یا از طریق سایت به صورت فردی یا گروهی (مدارس، سازمان‌ها و واحدهای دانشگاهی) ثبت‌نام کنند و از خدمات اداره‌کل مهارت استفاده کنند.

توسعه دانشکده زبان و ادبیات خارجی ساختمان ۱۷۵۷ جندی شاپور

فریده علوی، رئیس دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی اظهار کرد: فریده علوی، رییس دانشکده زبانها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران نیز در تشریح ویژگی‌های اجرای طرح توسعه این دانشکده، گفت: ۱۷۰۰ مترمربع در قالب ۴۰ اتاق شامل کلاس درس، آزمیشگاه و اتاق استادان به متراژ دانشکده اضافه شد و این فضاهای آموزشی و پژوهشی بیشتر در اختیار توسعه فضاهای فیزیکی مربوط به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

وی با بیان اینکه لابراتوار و کلاس‌های مربوط به موسسه‌های بین‌المللی زبان از جمله کنفسیوس نیز در این مجموعه تازه احداث‌شده مستقر می‌شوند، درباره نامگذاری این مجموعه به عنوان ساختمان ۱۷۵۷ جندی شاپور گفت: دانشگاه جندی شاپور به عنوان نخستین دانشگاه جهان، نخستین مرکز علمی بوده است که هم در متون علمی آن از زبان‌های مختلف نظیر فارسی، عربی، سانسکریت، یونانی، سریانی و غیره استفاده شده است و همچنین آغازگر نهضت ترجمه در ایران بوده است. دانشکده زبانها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران نیز به عنوان قطب علمی پیشرو در همگرایی فراملیتی و آموزش تخصصی و پژوهش در حوزه زبان، ادبیات و ترجمه شناخته می‌شود تا راه گفتگوی میان فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را هموارتر از پیش کند.

راه‌اندازی دفتر مرکزی پردیس‌های بین‌المللی و شعب خارج از کشور دانشگاه تهران

علی طاهری میرقائد، رئیس کمیسیون تخصصی پردیس‌های خودگران و بین‌المللی دانشگاه تهران نیز درباره راه‌اندازی دفتر مرکزی پردیس‌های بین‌المللی و شعب خارج از کشور دانشگاه تهران بیان داشت: تاکنون پردیس‌های بین‌المللی و شعبه‌های خارج از کشور دارای ساختمان مرکزی در تهران نبودند و هر کدام به طور جداانه دفاتری در تهران و یا محل استقرار اصلی داشته‌اند. به منظور تمرکز بیشتر برای پیگیری موضوعات مبتلابه مشترک این پردیس‌ها و شعب، تسهیل پاسخگویی مناسب به دانشجویان و ذی‌نفعان و همچنین برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شعب دانشگاه در خارج از کشور، ساختمان دفتر مرکزی پردیس‌های بین‌المللی و شعب خارج از کشور دانشگاه تهران در فضایی به مساحت بیش از ۱۸۰۰ مترمربع افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به فعالیت پردیس‌های بین‌المللی کیش، ارس، خلیج فارس، اروند و کاسپین و شعبه‌های دانشگاه تهران در کشورهای تاجیکستان و عراق، افزود: این پردیس‌ها در اغلب رشته‌های دایر در دانشگاه تهران دارای پذیرش دانشجو هستند و در سال جاری حدود ۹۰۰ دانشجو در رشته مقطع‌های مختلف از طریق سازمان ملی سنجش معرفی شده‌اند. در تلاش هستیم با آمایش رشته‌های مورد پذیرش، در راستای ارتقای کیفیت آموزشی دانشجویان برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد.
 

مشخصات استودیو شماره ۲و۳ تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران

سید مهدی شریفی، مشاور رئیس دانشگاه و مدیر تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران نیز در مراسم افتتاح استودیوهای جدید این شبکه، گفت: بعد از گذشت سه سال از راه‌اندازی استودیوی شماره یک تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران که تاکنون بیش از ۴۰۰ برنامه با حضور ذی‌نفعان بویژه اعضای هیات علمی در آن ضبط شده است، استودیوی شماره دو و شماره سه تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران با هدف حضور جدی دانشجویان و ویژه ضبط برنامه‌های دانشجویی که حال و هوای متفاوت‌تر از استودیوی با رسمیت بالای استودیوی شماره یک دارد‌، به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: استودیوی حرفه‌ای شماره دو و سه ویژه ضبط برنامه‌های دانشجویی که با ذوق دانشجویان و حمایت خیرین راه‌اندازی شده است، در سه بخش پرده سبز و ویدئو وال شش متری همراه با اتاق رژی با تمام امکانات است.

دانشیار دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌هایی که در این استودیوی دانشجویی ضبط می‌شود، برنامه هفتگی صدای دانشجو است که این برنامه ضمن بیان آخرین مطالبات و درخواست‌های دانشجویان که به شبکه دانشگاه رسیده است، پیگیری لازم برای بررسی و تحقق آنها انجام شده و از مسئولان مربوطه برای پاسخگویی دعوت می‌شود.

در کنار استودیوی شماره دو و سه، استودیوی پادکست برای ضبط برنامه‌های انگلیسی و گفتگوهای فارسی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آنا، افتتاح طرح های عمرانی شامل سرای دانشجویان متاهل به نام شهید اسماعیل هنیه، طرح توسعه دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی (ساختمان ۱۷۵۷ جندی شاپور)، ساختمان اندیشکده حکمرانی مالی محاسباتی، ساختمان اداره کل مهارت دانشگاه تهران (ساختمان ۱۷۵۷ دارالفنون)، دفتر مرکزی پردیس‌های بین‌الملل و شعبه‌های خارج از کشور (ساختمان علم و فناوری ۱۷۵۷ جندی شاپور) و استودیو شماره ۲ و ۳ تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر