صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرا اَبَرساعت پایتخت خاموش است؟

اَبَرساعت معروف تهران، که به عنوان یکی از نماد‌های پایتخت و نمایشگر دقیق زمان شناخته می‌شود، مدتی است که خاموش و از کار افتاده است، اما چه کسی متولی نگهداشت از این سازه است؟
کد خبر : 931140

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «اَبَرساعت پایتخت؛ خاموش شد»، شاید طی روز‌های اخیر این خبر را بار‌ها شنیده باشید و برایتان سوال پیش آمده باشد چرا این اتفاق رخ داده است.

اَبَرساعت معروف تهران، که به عنوان یکی از نماد‌های پایتخت و نمایشگر دقیق زمان شناخته می‌شود، مدتی است که خاموش و از کار افتاده است.  

برخی معتقد بودند این سازه و نگهداری از آن بر عهده اراضی عباس آباد است، اما در پیگیر‌های خبرنگار آنا مشخص شد متولی به روز رسانی آن سازمان زیباسازی شهرداری است.

از این رو پیگیر ماجرا شدیم تا بدانیم سازمان زیباسازی در این راستا چه اقدامی انجام داده است، که مشخص شد: در فاصله بین تعویض پیمانکار تبلیغاتی، این ساعت با مشکل لزوم اورهال مواجه شده است.  

این گزارش اضافه می‌کند، «اَبَرساعت پایتخت» چون در حال حاضر تحت اختیار هیچ‌کدام از کانون‌های تبلیغاتی نیست، اورهالش توسط سازمان زیباسازی در حال انجام است که این مساله هم زمانبر خواهد بود، بنابراین این ساعت مدتی خاموش بوده ولی طبق وعده سازمان زیباسازی بزودی آغاز به کار می‌کند و روشن می‌شود.

گفتنی است، این سازه تبلیغاتی با مساحت ۱۷۶ متر مربع و قطر ۱۵ متر سال ۱۳۸۸ ساخته شد که در زمان خودش بزرگترین ساعت خاورمیانه اطلاق می‌شد.

مساحت تبلیغاتی این سازه که در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد قرار داد ۶۹.۰۱ متر مربع است.

انتهای پیام/

ارسال نظر