صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۳ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه آزاد گیلان تأکید کرد؛

لزوم ارتقای کیفیت خوابگاه‌های دانشجویی/ خدمات حضوری به داوطلبان دانشگاه در اولویت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر لزوم ارتقای کیفیت خوابگاه‌های دانشجویی، خواستار ارائه خدمات حضوری به داوطلبان شد.
کد خبر : 931100

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پنجاه و ششمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور رئیس دانشگاه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از رؤسای واحد‌های دانشگاهی در سالن سردار سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این نشست گفت: در این دانشگاه همگام با سایر واحد‌های دانشگاهی کشور در تابستانی که گذشت با وجود تعطیلات تابستانی دیگر مراکز آموزش عالی در استان، همکاران دانشگاه آزاد اسلامی به‌دلیل برنامه‌ریزی ترم تابستان و سال تحصیلی جدید، تابستانی پرکار و پرتلاش را با موفقیت گذراندند.

مجتبی ملکی چوبری، خواستار برنامه‌ریزی دقیق در واحد‌های دانشگاهی شد وادامه داد: رؤسای واحد‌های دانشگاهی استان گیلان باید با برنامه‌ریزی دقیق آموزشی نسبت به برنامه‌ریزی کلاس‌های آموزشی و براساس تقویم آموزشی دانشگاه اهتمام داشته باشند تا کلاس‌های آموزشی با توجه به این برنامه‌ریزی برگزار شود.

معاونان آموزشی دانشگاه نسبت به تعیین تکلیف اعضای هیئت علمی بورسیه اهتمام داشته باشند و نسبت به تعیین تکلیف وضعیت بورسیه اعضای هیئت علمی که دارای پرونده باز و بلاتکلیف هستند، اقدام شود

وی، به‌روزرسانی سایت‌های واحد‌های دانشگاهی را مهم دانست و افزود: ارائه اطلاعات دقیق و به‌روز در سایت‌های دانشگاهی برای اطلاع عموم بسیار مهم است و باید با بارگذاری اطلاعات لازم مانند برنامه کلاس‌ها، برنامه حرکت سرویس‌های ایاب و ذهاب، معرفی استادان در گروه‌های مختلف آموزشی در ارائه اطلاعات به روز به مخاطبین کوشا باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اعلام شروع ثبت‌نام متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: سایت دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۴ شهریور پاسخگوی نیازمندی‌های ادامه تحصیل در رشته‌های کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته با توجه به سوابق تحصیلی بوده و علاقه‌مندان می‌توانند تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۱ شهریور با مراجعه غیرحضوری به سایت سازمان سنجش به آدرس www.azmoon.org یا مراجعه حضوری به واحد‌های دانشگاهی نسبت به ثبت‌نام اولیه و ارائه خدمات حضوری به داوطلبان و مشتاقان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی در اولویت قرار گیرد.

تأکید بر رعایت مفاد بخشنامه هدایت تحصیلی در واحد‌های دانشگاهی

ملکی چوبری با تأکید بر رعایت مفاد بخشنامه هدایت تحصیلی در واحد‌های دانشگاهی استان گیلان عنوان کرد: لازم است تا واحد‌های دانشگاهی با تشکیل ستاد‌های ثبت‌ نام و استفاده از تمام ارکان و ظرفیت‌های دانشگاه، نسبت به تهیه و پشتیبانی این ستاد‌ها پیگیری کنند تا هنگام ثبت‌ نام، نودانشجویان با مشکلی مواجه نشوند.

وی، خواستار بررسی و نظارت بر خوابگاه‌های دانشگاه شد و افزود: رؤسا و معاونین دانشگاه به‌خصوص حوزه‌های دانشجویی باید برای ارتقای کیفیت خوابگاه‌های دانشگاه و ارتقای کیفیت زندگی در این اماکن با توجه به خودگردان بودن خوابگاه‌ها اقدام کنند تا دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها با مشکلی مواجه نشوند.

مسئول بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: معاونان آموزشی دانشگاه نسبت به تعیین تکلیف اعضای هیئت علمی بورسیه اهتمام داشته باشند و نسبت به تعیین تکلیف وضعیت بورسیه اعضای هیئت علمی که دارای پرونده باز و بلاتکلیف هستند، اقدام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، رعایت دقیق بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها را در سطح واحد‌های دانشگاهی استان گیلان مورد توجه قرار داد و افزود: رعایت دقیق آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها به‌خصوص مالی و معاملاتی بسیار مهم است و باید توجه ویژه‌ای به رعایت این آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها در کمیسیون معاملاتی دانشگاه‌ها دقت و با جدیت پیگیری شود.

ملکی چوبری با معرفی معاون جدید امور مدارس سمای استان گیلان مطرح کرد: مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت‌های بهینه‌ای است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود و در این زمینه هرچه سرمایه‌گذاری شود موجب تقویت این مدارس خواهد شد و رؤسای واحد‌های نسبت تقویت این مدارس اقدام کنند.

به گزارش آنا، در این نشست محمدنقی صفرزاده معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی تقارن برگزاری جلسه شورا را به ماه ربیع‌الاول مبارک دانست و گفت: امیدوارم این تقارن منشأ خیر و برکت برای دانشگاه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر