صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۴۳ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
رئیس یک شرکت پتروشیمی مطرح کرد:

ضرورت یکسان سازی آیین نامه های پارک‌های فناوری با شرکت‌های بزرگ

رئیس یک شرکت پتروشیمی گفت: آیین نامه و روش های اجرایی پارک های فناوری با آیین نامه معاملاتی ما در شرکت‌های بزرگ متفاوت است که باید این مشکل برطرف شود.
کد خبر : 931086

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا صدیقی زاده رئیس یک شرکت پتروشیمی در بیست و دومین اجلاس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه نفت در افق آینده از مزیت‌های رقابتی در دنیا خارج می‌شود، گفت: پیش بینی شده تا سال ۱۴۱۰ مصرف گاز به حدی می‌رسد که دیگر خوراکی برای پتروشیمی‌ها نخواهیم داشت.اگر شهر‌های آینده را از گاز محور به نفت محور تغییر ندهیم، در آینده صنعت پتروشیمی نخواهیم داشت.

رئیس پتروشیمی کارون با بیان اینکه سالهاست مقام معظم رهبری نامگذاری‌های خاصی را مطرح می‌کنند که مربوط به اقتصاد است، گفت: ارگان ها هم در پی منویات رهبری به برگزاری همایش و برنامه‌ها بسنده می کنند.

صدیقی زاده گفت: این پتروشیمی ایزوسیانات را تولید کرده است؛ ما به این واسطه دومین کشور تولید کننده ترکیبات آلی در خاورمیانه کشور عربستان است و آمریکا پیشتر انحصار تولید این محصول پتروشیمی را در اختیار داشت.اکنون ۹ گرید این محصول تولید شده است.

وی اضافه کرد: این اقدامات موجب شد که تعداد پنج مشتری به ۱۰۰ مشتری افزایش یافت.

صدیقی زاده یادآور شد: یکی از معضلات شرکت‌های بزرگ مانند ما در حوزه اکوسیستم دانش بنیان این بود که شرکت‌های بزرگ امکان دانش‌بنیان شدن نداشتند که با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی این چالش مرتفع شد.

وی پذیرش ریسک بالا و پتانسیل و امکانات بالا را مزایای بازی دادن به شرکت‌های بزرگ در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر شرکت‌های بزرگ می‌توانند برای مجموعه‌هایی، چون پارک‌های فناوری جهش‌های بزرگی را به همراه داشته باشند.

وی گفت: مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است ‌که آیین نامه و روش های اجرایی پارک های فناوری با آیین نامه معاملاتی ما در شرکت‌های بزرگ متفاوت است که باید این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: پتروشیمی نفت
ارسال نظر