صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۵ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
معاون علمی رئیس‌جمهور:

دویدن‌ها در اکوسیستم فناوری را حمایت می‌کنیم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت:برای خلق ثروت، دویدن ما را به آینده می‌رساند؛ هر قدمی‌که بر میداریم و آینده‌ای را خلق می‌کنیم که برنده باشد.ما از این دویدن ها حمایت می‌کنیم.
کد خبر : 931079

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور امروز در‌بیست و دومین اجلاس سالیانه پار‌ک فناوری پردیس عنوان کرد: دنیای امروز بی رحم است و. شاید در آینده ارتش‌های بزرگ و منابع وجود نداره باشد.

وی با بیان اینکه کسانی که سریعتر فکر میکنند و حرکت و نوآوری دارند برنده اند، گفت: شرکت‌های بزرگ آمازون، اپل و ... درآمد دلاری دارند؛ جای ما در این‌رقابت کجاست. 

معاون. علمی رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران ۱۷ میلیون فارغ التحصیل و ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان دارد، افزود: داشتن نخبه و دانش کافی نیست و باید هر روز سریعتر بدویم.

به گفته افشین، دهه هشتاد جهش علمی کشور شروع شد؛ دهه نود فناوری این موضوع را رشد دادیم؛ ولی این کافی نیست. 

افشین گفت: باید هر روز سریعتر بدویم.انتظارت زیست بوم خلق شده است. در رقابت جهانی انتظار مهم است. اولی خود از خود و دومی دیگران، اکوسیستم و دنیا؛ این انتظارات طلا هستند.

وی با بیان اینکه اگر به درستی انتظارات نتخاب شود برنده می‌شویم، افزود: پارک و معاونت از دوییدن‌ها حمایت می‌کند؛ دویدن ارزش تولید می‌کند.

افشین گفت: پارک پردیس با ۲۰ سال تجربه، یک اکوسیستم موفق است که مهم‌ترین قطب نوآوری کشور می‌شود.دانش و فناوری کافی نیست؛ حمایت و سرمایه گذاری نیاز است. ما اینجا هستیم از دوییدن‌ها حمایت کنیم.

وی گفت: برای خلق ثروت، دویدن ما را به آینده می‌رساند؛ هر قدمی‌که بر میداریم و آینده‌ای را خلق می‌کنیم که برنده باشد.

وی گفت: اکوسیستم ما نیاز به همت دارد ؛حمایت خوب توسط دولت و مسئولان صورت می‌گیرد تا اکوسیستم خوب داشته باشیم تاصادرات خوبی داشته باشیم و آنرا جشن بگیریم.

حسین افشین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای رشد یک منطقه و ایجاد اکوسیستم نوآوری، چندین فاکتور کلیدی لازم است که مهم‌ترین آن‌ها احداث یک شهر نخبگانی در کنار این منطقه است.

به گفته وی، اگر موفق به دریافت مجوز احداث چنین شهری نشویم، شاهد پیشرفت نخواهیم بود.باید فاصله بین محل زندگی نوآوران و پارک فناوری پردیس کاهش یابد تا بتوانیم تحولات مثبتی را رقم بزنیم. 

افشین با تأکید بر اینکه تمامی مجوزهای لازم اخذ شده، گفت: این پروژه نیازمند همکاری وزارت راه و مسئولان کشور است پیگیر آن هستیم.

وی گفت: زمین کافی نیز برای احداث این شهر موجود است و این امر می‌تواند یک تحول بزرگ در اکوسیستم نوآوری ایجاد کند.

وی گفت: اگر پارک پردیس به عنوان یک سازمان توسعه‌ای موفق عمل کند، سایر پارک‌ها نیز به آن خواهند پیوست.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت جدید گفت: دولت جدید قرار است حامی و تسهیل‌گر باشد. ما همچنان مانند دولت‌های قبل دو پارامتر اصلی برای حمایت از جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار داریم. این حمایت‌ها همیشه مادی نیستند؛ بسیاری از آن‌ها به رفع موانع قانونی نیاز دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر