صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۰ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر کشور؛

پزشکیان: اگر به نخبگان و کارشناسان احترام می‌گذاشتیم به وضعیت امروز نمی‌رسیدیم

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کتاب می‌نویسیم اما کتاب مشکل را حل نخواهد کرد، گفت: با تغییر نگاه مشکل حل خواهد شد. تئوری به اندازه کافی داریم اما مشکل از نداشتن تئوری نیست. قرآن را داریم اما به آن عمل نمی‌کنیم. اگر به نخبگان و کارشناسان و کاردانان احترام می‌گذاشتیم به وضعیت امروز نمی‌رسیدیم.
کد خبر : 931075

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان عصر امروز (دوشنبه) در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر کشور اظهارکرد: ما کجا هستیم و چه چیزی را باید حل کنیم؟ اینکه سال‌ها صحبت کردیم، اما به جایی نرسیدیم مشکل از کجاست؟ چطور می‌توان تجربیات در حوزه‌هایی که خوب عمل کردیم را به بخش‌هایی که خوب عمل نکردیم منتقل کنیم؟

وی خاطر نشان کرد: ۶۰۰ خانه بهداشت را با کمک مردم ساختیم، آن هم در شرایطی که شاید دولت تنها پول ساخت ۱۰ خانه بهداشت را می‌داد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر با قاعده معمول بود می‌توانستیم در جنگ به جایی برسیم؟ مردم بودند که ایستادگی کردند. شما به شهدا نگاه کنید. بیشتر شهدا از مردم هستند.

پزشکیان با بیان اینکه دائم می‌گوییم گذشتگان بد بوده‌اند، ما هم برویم این را خواهند گفت، تصریح کرد: مشکل از ماست و باید باورهایمان را اصلاح کنیم. باید در درون ما نهادینه شود که برخورد ما با مردم و مراجعه‌کنندگان، مشتری و .. به تحریم و آمریکا ارتباطی ندارد.

وی اظهار کرد: کتاب می‌نویسیم، اما کتاب مشکل را حل نخواهد کرد، با تغییر نگاه مشکل حل خواهد شد. تئوری به اندازه کافی داریم، اما مشکل از نداشتن تئوری نیست. قرآن را داریم، اما به آن عمل نمی‌کنیم. اگر به نخبگان و کارشناسان و کاردانان احترام می‌گذاشتیم به وضعیت امروز نمی‌رسیدیم.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: به هر یک از آنان انگی چسبانیدیم و برای هر یک چیزی درست کردیم تا خودمان رئیس شویم و آنها کنار بروند. باید به عالمان و دانشمندان احترام گذاشت.

پزشکیان با بیان اینکه تعاون باید از مدرسه شروع شود، افزود: اینکه چگونه در مدرسه آموزش داده شود باید بحث شود. آموزش تئوری تنها نیست. علم، مهارت و تغییر رفتار هر سه باید انجام شود.

وی ادامه داد: آدمی که رفتار انسانی ندارد به درد بنگاه و موسسه و دانشگاه نمی‌خورد، آدم‌های پرمدعا تربیت می‌کنیم. باید به عالمان و دانشمندان احترام بگذاریم. آموزش تئوری صرف نیست. در آموزش تغییر رفتار خیلی مهم است. آموزش تیمی است و بر اساس منیت نیست.

رئیس جمهور اظهارداشت: یکی از برادران گفت ما مشکل ناترازی برق را حل می‌کنیم گفتم شما که پول و وام نمی‌خواهید از همین فردا کار را شروع کنید ما در به در دنبال این جور آدم‌ها هستیم؛ مجوز‌های لازم را می‌دهیم و بستر‌های لازم را فراهم می‌کنیم. قول می‌دهیم همه موانع اداری پیش روی تعاونی‌ها را برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر