صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۰ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
دانشجوی دانشگاه آزاد در مسابقات جهانی اختراعات طلایی شد؛

اختراعی که به تسکین درد و افزایش کیفیت خواب بزرگسالان کمک می‌کند

دانشجوی دانشگاه آزاد در مسابقات جهانی اختراعات سوئیس طلایی شد؛ اختراع این دانشجو می‌تواند به بالابردن کیفیت خواب افراد بزرگسال کمک کند تا در آغاز روزی پرانرژی و شاداب، نقش پررنگی داشته باشد.
کد خبر : 931058

مرتضی کهراریان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در گفت‌‍وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از کسب مدال طلای مسابقات بین‌المللی نوآوری و اختراعات سوئیس توسط دانشجوی رشته روان‌شناسی بالینی این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: ستاره پارسا کیان دانشجوی واحد کرمانشاه با اختراع «کالای خواب طبی اصلاح‌کننده فرم بدن و بالا بردن کیفیت خواب و قابلیت شبیه‌سازی صبح» موفق به کسب این مدال شد.

وی افزود: چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی مخترعان و مبتکران، ویژه اعضای INV، در تاریخ ۱۶ تا ۱۸ آگوست ۲۰۲۴ برابر با ۲۶ تا ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ به صورت آنلاین برگزار شد و طبق خبر منتشر شده از سوی پایگاه فدراسیون بین‌المللی مخترعان جمهوری اسلامی ایران این دوره از مسابقات با حضور ۶۰۰ مخترع از ۴۰ کشور جهان ازجمله ایالات‌متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، مراکش، اندونزی، ترکیه، ایران، روسیه، قطر، بحرین، انگلیس، چین، مالزی، امارات متحده عربی و لهستان در ۱۵ کلاس مجزا طبقه‌بندی و داوری شدند.

{$sepehr_key_1804}

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه توضیح داد: در این مسابقات با کوشش‌های پیگیر حسنا توحیدفر دارنده سه مدال بین‌المللی، مؤلف، پژوهشگر و به‌عنوان مشوق و استاد راهنمای ستاره پارسا کیان و تعداد زیادی از مخترعان صاحب مدال این واحد دانشگاهی، موفق به گذراندن این مسیر شد.

کاهش اضطراب ناشی از خواب نامناسب با اختراع دانشجوی دانشگاه آزاد

ستاره پارساکیان دانشجوی ترم آخر روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره اختراعی که به ثبت رسانده و موفق به کسب مدال طلا از کشور سوئیس شده، گفت: این اختراع می‌تواند به بالابردن کیفیت خواب افراد بزرگسال کمک کند تا در آغاز روزی پرانرژی و شاداب نقش پررنگی داشته باشد و با فراهم کردن شرایط متناسب برای فرد، استرس و اضطراب ناشی از خواب نامناسب و بیداری ناخوشایند را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: همچنین به‌وسیله ماساژور‌های تعبیه‌شده در قسمت‌های متفاوت این دستگاه به تسکین درد‌های اسپاسمی، عضلانی، آرتروزی و سیاتیکی در بهبود تنفس ناشی از بدخوابی، کاهش درد‌های معده ناشی از استرس و کیفیت پایین خواب و اصلاح فرم بدن ازجمله کتف‌ها، شانه‌ها و ستون فقرات کمک می‌کند.

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه بیان کرد: این نوآوری به‌ویژه در رفع درد‌های آرتروزی زانو و اسپاسم‌های ناحیه رحمی و مثانه‌ای بانوان، نقش مؤثری دارد و با استفاده از نور، رایحه و صدای طبیعت صبحگاهی که شرایط طلوع صبح را شبیه‌سازی می‌کند، بیداری مطبوع و آرامش‌بخشی را به ارمغان می‌آورد. امیدوارم که این اختراع در راستای بهبود کیفیت خواب افراد و به تبعیت از آن بالا رفتن کیفیت عملکرد افراد کمک کند و در آینده این ایده را برای کودکان و نوزادان نیز گسترش دهم تا همه افراد بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

{$sepehr_key_1805}

پارساکیان تأکید کرد: امیدوارم در مرکز تحقیقاتی خواب و اضطراب به پیشرفت در حوزه‌های مختلف ازجمله اختراع، صنعت، پژوهش و نویسندگی بپردازم. درصدد هستم مرکز جامع تحقیقاتی و نوآوری در زمینه علاقه‌مندی‌هایم ایجاد کنم، معتقدم که با پشتکار و تمرکز، می‌توانم ایده‌ها و طرح‌های ارزشمندی را به نتیجه برسانم و در راستای بهبود زندگی و رفع مشکلات جامعه انسانی گام بردارم این ایده‌ها در حال بررسی و توسعه بوده و امیدوارم به‌زودی بتوانم آنها را به واقعیت تبدیل کنم.

چگونگی برگزاری مسابقات بین‌المللی نوآوری اختراعات 

حسنا توحیدفر عضو واحد فناور و استاد راهنمای دانشجویان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره مسابقات بین‌المللی نوآوری اختراعات سوئیس عنوان کرد: این مسابقات یکی از رقابت‌های بین‌المللی در حوزه اختراعات و فناوری و فدراسیون جهانی مخترعان یکی از سازمان‌های پیشرو در حوزه اختراع و نوآوری در جهان بوده که یکی از مهم‌ترین اهداف اصلی فدراسیون بسترسازی و قدردانی از جامعه مخترعان و نوآوران است بر همین اساس فدراسیون پس از دریافت مصوبات لازم با اعمال تمهیدات ویژه فرصت عضویت در بخش INV را برای مخترعان سراسر جهان ارسال می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر