صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۹ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

مهارت‌افزایی؛ نقش‌آفرینی جدید دانشگاه در عرصه اجتماعی و اقتصادی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده گفت: دوره‌های آموزش‌های تخصصی آزاد و مهارت‌افزایی از نشانه‌های نقش‌آفرینی جدید دانشگاه در عرصه اجتماعی و اقتصادی است.
کد خبر : 931052

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آرش زارعیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در مراسم پایان دوره دانش‌آموختگان «دوره جامع دکترای مدیریت عالی کسب‌وکار DBA» این واحد دانشگاهی اظهار کرد: دوره‌های آموزش‌های تخصصی آزاد و مهارت‌افزایی از نشانه‌های نقش‌آفرینی جدید دانشگاه در عرصه اجتماعی و اقتصادی است. دانشگاه مرکز اصلی عقلانیت، اندیشه ورزی و شیوهٔ یافتن پاسخ سؤالات بوده و توانسته با آموزش آکادمیک، آموزش‌های تخصصی آزاد و پژوهش درصدد حل مشکلات پیش‌آمده برآید.

وی با اشاره به اینکه وقوع شرایط جدید در جامعه ایران و عرصهٔ جهانی سبب دگرگونی شیوه و کارکرد دانشگاه شده است، افزود: در گذشته دانشگاه محل فراگیری نوع خاصی از آموزش و دریافت مدرک پس از فارغ‌التحصیلی بود؛ زیرا در محل دیگری امکان فراگیری این آموزش‌ها و دریافت مدارک نبود و اما امروزه مأموریت‌های کاربردی دیگری را نیز به عهده گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده گفت: واحد‌های مختلف صنعتی، بانکی و حوزه‌های مختلف خدمات اجتماعی مملو از نیاز‌های متفاوت علمی و آموزشی هستند و اکنون دانشگاه به‌عنوان مرکز عقلانیت و اندیشه با توجه به زمینه‌های مناسب علمی و تخصصی موظف به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای رفع نیاز به آموزش در جامعه است.

زارعیان ادامه داد: این نیازها فقط با گذراندن آموزش‌های عادی آکادمیک و دریافت گواهی پایان دوره، تحصیلی رفع نمی‌شود؛ بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با برنامه‌ریزی علمی و تخصصی مناسب با همکاری اعضای هیئت علمی توانمند نخستین دوره آموزشی تخصصی خود را در زمینه «دکتری تخصصی مدیریت عالی کسب‌وکار» پی‌ریزی کرد که امروز شاهد فارغ‌التحصیلی آنان هستیم. 

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده به پشتوانه ظرفیت‌های علمی، تخصصی و مهارتی موجود، مجموعه‌ای از برنامه‌ها، آموزش‌ها و رویکرد‌ها را در نظر دارد و در آینده نزدیک با تبدیل شدن به نماد علمی، مخاطبان خاص خود را یافته و در زمینه‌های مختلف با خارج از محیط آکادمیک تعامل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده مطرح کرد: بسیار خرسندیم که گروه‌های مختلف اجتماعی، مدیران برجسته صنعتی و مدیران حوزه‌های مختلف خدمات شهری و به این آگاهی رسیدند که باید پیوند خود را با این دانشگاه مستحکم‌تر کنند. امید است هر ساله شاهد برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی دوره‌های مختلف آموزش‌های تخصصی آزاد و مهارت افزایی در این دانشگاه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر