صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۵ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

توزیع سهمیه‌ای انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌ها

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن اعلام خبر ورود «رایزودگ» از توزیع انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌ها به صورت سهمیه‌ای خبر داد.
کد خبر : 930984

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامحسین صادقیان در خصوص تامین و توزیع داروی انسولین برای بیماران دیابتی اظهار کرد: پرمصرف‌ترین انسولین برای بیماران مبتلا به دیابت، قلمی و از نوع نوومیکس است.

وی با بیان اینکه این انسولین یک برند خارجی است و کارخانه مربوطه مدتی دچار مشکل تولید شده بود و کمتر از میزان نیاز جهانی تولید داشت، گفت: به همین دلیل شاهد کمبود در کشور‌های مختلف و همچنین ایران بودیم.

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه با پیگیری‌های انجام شده این انسولین در دسترس بیماران قرار گرفت، افزود: اگر چه دشواری دسترسی بیماران به این دارو ممکن بود به یک یا دو روز هم برسد، اما مشکل برطرف شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تامین انسولین در کشور شرایط نسبتا خوبی دارد، گفت: از آنجا که انسولین نوومیکس به صورت سهمیه‌ای در اختیار تعداد زیادی از داروخانه‌ها قرار می‌گیرد، در برخی داروخانه‌ها به صورت کلی و بیشتر و مابقی بر اساس سهمیه دریافت می‌کنند.

صادقیان با تأکید بر اینکه مشکلی در تأمین انسولین نوومیکس بر اساس سهمیه در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نوع ایرانی آن نیز وارد چرخه توزیع شده که دارویی مطلوب و مشابه نوومیکس است، ضمن آنکه تحت پوشش بیمه‌ها نیز قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه داروی دیگری با نام "رایزودگ" نیز وارد بازار شده است که حتی بهتر از نوومیکس نیز عمل می‌کند، گفت: این دارو نیز تحت پوشش بیمه نیرو‌های مسلح و سلامت قرار دارد.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه احتمالا در روز‌های اخیر بیمه تأمین اجتماعی نیز این دارو را تحت پوشش قرار می‌دهد، افزود: در این صورت تقاضا برای نوومیکس کمتر می‌شود و با استقبال پزشکان و بیماران از رایزودگ دشواری دسترسی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تأمین انسولین نسبت به قبل بهتر شده و نوع ایرانی و خارجی آن در بازار موجود است؛ در خصوص نحوه توزیع انسولین گفت: انسولین داروی پرمصرفی است و به محض واردات و طی مراحل قانونی ترخیص و انجام آزمایش‌های مربوطه، در چرخه توزیع شرکت‌ها قرار می‌گیرد و پلن توزیع همزمان به سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

صادقیان با بیان اینکه توزیع این دارو زمان مشخصی ندارد و ممکن است در مدت زمان طولانی و یا کوتاه باشد، تاکید کرد: ما بر اساس مصرف این دارو انتظار واردات و توزیع را داریم، اما زمان‌بندی مشخص نیست وقتی سهمیه‌بندی اعلام شود در داروخانه‌های مشخص توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: اپلیکیشن تی تک و سامانه ۱۹۰ پاسخگو و راهنمای خوبی برای یافتن دارو از نزدیک‌ترین داروخانه است و بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند برای دریافت اطلاعات و مشاوره توسط کارشناسان مربوطه راهنمایی شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انسولین قلمی
ارسال نظر