صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۶ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

پیش‌رویداد «چالش فناوری گیاهان دارویی» چگونه گذشت؟

جزئیات برگزاری رویداد ارائه چالش‌ها و راهکار‌های فناورانه بنگاه‌های اقتصادی فعال در حوزه گیاهان دارویی با حضور مسئولان بررسی و تشریح شد.
کد خبر : 930974

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیش‌رویداد فناورانه گیاهان دارویی به همت سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و سرای نوآوری گیاهان دارویی این دانشگاه و فعالیت مشترک کمیسیون کشاورزی و کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

در این نشست که با حضور ۱۵ بنگاه اقتصادی فعال در حوزه گیاهان دارویی برگزار شد، شرکت‌ها با معرفی فعالیت‌های خود نظراتی را درباره برگزاری هرچه بهتر رویداد ارائه کردند و  مقرر شد اقدامات لازم برای ارائه چالش‌های خود را و تهیه فرم‌های RFP صورت پذیرد. در این رویداد مدل‌های به هم رسانی نیاز‌ها و راهکار‌های فناورانه در حوزه گیاهان دارویی و جلسات B۲B با همکاری استادان دانشگاهی، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و افراد متخصص این حوزه بررسی و درصدد رفع چالش‌های این حوزه خواهد بود.

برگزاری ۵۵ جلسه B۲B در۲ رویداد فناورانه

حمید منتظرالقائم سرپرست سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در این نشست با اشاره به برگزاری سلسله رویداد‌های فناورانه توسط این دانشگاه با همکاری کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌های بذر، و پلیمر اظهار کرد: تاکنون در این دو رویداد‌ها ۵۵ جلسه B۲B بین شرکت‌های متقاضی فناوری و شرکت‌های ارائه‌کننده فناوری برگزار، تاکنون دستاورد‌های خوبی از این رویداد‌ها به دست آمده و تعدادی از این مذاکرات به قرارداد‌های خوبی منجر شده است.

بازآفرینی صنعت گیاهان دارویی

عضو هیئت مدیره صنایع غذایی سکه نیز گفت: باید به این فکر کرد که چگونه می‌شود صنعت گیاهان دارویی اصفهان با آن دیرینه کهن که بزرگ‌ترین تولیدکننده گیاهان دارویی در جهان بوده را بازآفرینی کرد.

 محمد گوهریان به لزوم برگزاری بورس ایده و مقالات علمی معتبر و استفاده از ظرفیت تحقیق و توسعه شرکت‌ها در این صنعت نیز اشاره کرد.

چالش‌های صنعت گیاهان داروی

مدرس هاشمی مدیرعامل شرکت پاکان بذر هم با بیان اهمیت بررسی حوزه بذر گیاهان دارویی و چالش‌های موجود در این حوزه از برگزاری بورس ایده و مقالات حوزه بذر گیاهان دارویی استقبال و بر لزوم ایجاد بذر استاندارد در سطح ملی و وزارتخانه مربوطه تأکید کرد.

علی شایگان مدیرعامل داروسازی رها نیز عنوان کرد:  گیاهان دارویی که در تولید دارو به کار می‌روند حتماً باید دارای ماده مؤثره قابل‌قبول و ثابتی داشته باشند؛ اما گیاهان دارویی که از کشاورزان خریداری می‌شوند ماده مؤثره لازم برای تولید دارو را ندارند؛ بنابراین این یکی از چالش‌های پیش روی این صنعت است.

سیدنظام‌الدین میرستاری مدیرعامل شرکت عصاره سبز هیوا هم بیان کرد: چالش پیش روی صنعت گیاهان داروی مخصوصاً اسانس قیمت تمام‌شده محصول داخلی بوده که قابل مقایسه با قیمت وارداتی نیست.

به گزارش آنا، رویداد فناورانه حوزه بذر ۲۷ شهریور 1403 با حضور فعالان، متقاضیان و ارائه‌دهندگان این حوزه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر