صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۲۲ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

پزشکیان: مسئولیت سلامت مردم بار سنگینی است/نخبگان بمانند و مشکلات را حل کنند

رئیس‌جمهور در آیین تجلیل از پزشکان و داروسازان گفت: سلامت مردم مستقل از این است که به درمان برسد؛ یک بحث وسیع روحی و درمانی است. بار سنگین مسئولیت سلامت مردم چیزی نیست که بتوان به‌راحتی آن را بر دوش گرفت.
کد خبر : 930950

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور  عصر یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در مراسم قدردانی از پزشکان و داروسازان عنوان کرد.

رئیس‌جمهور در این مراسم اظهار کرد: آنچه از نظر قانونی در اختیار داریم و باید در اختیار سلامت بگذاریم، خواهیم گذاشت؛ هیچ شکی در این نیست و این کاری است که خواهیم کرد.

پزشکیان ادامه داد: جایگاه پزشکان و پرستاران و سایر کادر درمان را باید به جایی برسانیم که حق آنان است نه اینکه چیزی اضافه می‌خواهیم به آنها بدهیم بلکه حق کسانی است که دارند علم و زندگی خود را در اختیار جامعه می‌گذارند؛ جایگاه آنها این نیست که کسی به این افراد بی‌احترامی کند.

رئیس‌جمهور گفت: باید بتوانیم مشکل مردم را حل کنیم هیچ راه دیگری نداریم؛ شما نخبگان این جامعه‌اید؛ برگزیده‌اید؛ کسانی که وارد رشته پزشکی می‌شوند، نخبگان جامعه‌اند؛ نخبه باید بماند و مشکل مردم را حل کند؛ باید تلاش کند با فکر و علم و توان و خلاقیتش مشکلات را حل کند

پزشکیان افزود: نمی‌توانیم همان راهی را برویم که می‌رفتیم چون اگر قرار بود از همان راهی برویم که می‌رفتند، به جایی نخواهیم رسید. اگر قرار بود تغییر ایجاد شود که ایجاد شده بود؛ باید جور دیگری نگاه و عمل کنیم و با نگاه دیگری به مردم و جامعه و باورها و ایمان و اعتقاد خود فکر کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: همان‌گونه که در جبهه‌ها و صحنه‌های سخت بیماری‌ها، در کرونا و سایر موارد توانستید مشکلات را با عزت و قدرت حل کنید، در بقیه راه هم خواهید و خواهیم توانست حل کنیم و ما آن را حل خواهیم کرد.

پزشکیان با بیان اینکه از شما بزرگواران قدران و متشکرم و دست کمک به سوی شما دراز می‌کنیم، افزود: به ما کمک کنید بتوانیم پاسخگوی مردم عزیز باشیم تا تبعیض و بی‌عدالتی و مشکلاتی که در جامعه هست را از بین ببریم.

رئیس‌جمهور گفت:‌ بی‌عدالتی، ظلم است؛ اگر ظلم کنیم نمی‌توانیم ادعای انسانیت کنیم.

پزشکیان تأکید کرد: جایگاه پزشکان، پرستاران، داروسازان و همه صنوف پزشکی را تا جایی که بتوانیم سعی می‌کنیم ارتقا دهیم و حق آنها را در چارچوبی که اختیار دارم و می‌توانم، بالا می‌برم.

رئیس‌جمهور افزود: بعضی جاها دیگر اختیار ندارم که بتوانم این کار را بکنم و شما از من قبول کنید؛ ولی اگر اختیار داشته باشم، به‌طور قطع پشتیبانی خواهم کرد؛ حتماً در تلاش خواهیم بود که جامعه پزشکی با عزت و قدرت مشکل مردم را حل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسعود پزشکیان
ارسال نظر