صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۰ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

قنات‌های دانشگاه تهران احیا شد

مدیرکل طرح‌های عمرانی دانشگاه تهران از پایان عملیات احیای دو رشته قنات دانشگاه تهران خبر داد و گفت: از این دو رشته قنات برای آبیاری فضاهای سبز دانشگاه تهران استفاده می‌شود.
کد خبر : 930920

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جابر سلطانی، مدیرکل طرح‌های عمرانی دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: دانشگاه تهران از قدیم دارای دو رشته قنات از سرچشمه فرحزاد و از منطقه اوین بوده است. قناتی که از فرحزاد سرچشمه می‌گیرد فضا‌های سبز دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشکدگان مدیریت و دانشکده علوم اجتماعی را سیراب می‌کند و پس از آبیاری این مناطق، وارد پردیس مرکزی دانشگاه تهران می‌شود و برای آبیاری فضای سبز پردیس مرکزی استفاده می‌گردد. 

وی افزود: رشته قناتی هم که از اوین سرچشمه می‌گیرد، فضا‌های سبز دانشگاه تهران در مؤسسه ژئوفیزیک، خوابگاه‌های فیض کاشانی، کوی دانشگاه، دانشکده فیزیک و پردیس شمالی دانشگاه را سیراب می‌کند.

سلطانی با بیان اینکه عملیات احیای قنات‌های دانشگاه تهران شامل بازسازی، انحراف و اصلاح مسیر و همچنین رسوب‌زدایی و رفع مشکلات ناشی از تخریب‌ها بود؛ بیان داشت: در سال‌های پربارش، آب این دو رشته قنات برای تأمین ۱۰۰ درصد منابع مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز دانشگاه تهران کافی است. البته در سال‌های کم بارش، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد آب مورد نیاز فضای سبز دانشگاه از طریق منابع آبی این دو رشته قنات تأمین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، این دو رشته قنات به نام دانشگاه تهران و مالکیت آنها نیز برای دانشگاه تهران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر