صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۸ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری تاکید کرد؛

انجام مشاوره قبل از بارداری ضروری است

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا به تشریح اهمیت ویزیت و مشاوره قبل از بارداری برای تمامی زنان پرداخت.
کد خبر : 930918

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، معصومه بختیاری عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا گفت: بسیاری از بیماری‌ها در دوران بارداری ممکن است وخامت بیشتری پیدا کنند و به همین دلیل، انجام ویزیت و مشاوره قبل از بارداری ضروری است.

وی افزود: ویزیت و مشاوره قبل از بارداری برای تمامی خانم‌ها توصیه می‌شود. هدف از این جلسات، پیشگیری و درمان به موقع مخاطراتی است که ممکن است در طول بارداری زنان را تهدید کند. در این جلسات، بازنگری جامعی بر شرح حال طبی، اجتماعی و خانوادگی مادر انجام می‌گیرد تا خطرات احتمالی شناسایی شوند.

بختیاری افزود: شرح حال طبی شامل بررسی بیماری‌های موجود مانند دیابت، فشار خون، بیماری‌های ژنتیکی و سایر مشکلاتی است که ممکن است پیش از بارداری در مادر وجود داشته باشد. همچنین مسائل روانشناختی، مانند افسردگی یا اضطراب، نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این جلسات، شرح حال دقیقی از وضعیت مادر گرفته می‌شود تا بتوان به بهترین شکل ممکن برای بارداری آماده شد.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم در این مشاوره‌ها، بررسی بیماری‌های ژنتیکی است. از طریق طراحی شجره‌نامه، می‌توان به وجود بیماری‌های ژنتیکی در خانواده مادر پی برد و اقدامات لازم را انجام داد. همچنین واکسیناسیون مادران قبل از بارداری یکی دیگر از مواردی است که مورد توجه قرار می‌گیرد. در صورت نیاز، واکسن‌های ضروری پیش از بارداری تزریق می‌شوند تا در دوران بارداری مشکلی ایجاد نشود.

بختیاری در خصوص سن والدین نیز توضیح داد: سن مادر و پدر می‌تواند تأثیر به سزایی بر بارداری داشته باشد. در حالی که سن پدر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، سن مادر اهمیت بیشتری دارد، زیرا در هر دو انتهای طیف سنی باروری، مادران ممکن است با پیامد‌های خاصی مواجه شوند. به عنوان مثال، بارداری در سنین پایین می‌تواند خطراتی مانند کم‌خونی یا زایمان زودرس را به همراه داشته باشد.

وی افزود: در مشاوره قبل از بارداری، شرح حال اجتماعی مادر نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. استفاده از دارو‌های تفریحی یا دخانیات که ممکن است در طول بارداری به مادر و جنین آسیب برساند، باید قطع شود. همچنین تماس‌های محیطی مانند مواجهه با جیوه یا میدان‌های الکترومغناطیسی نیز باید بررسی شوند.

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا، درباره اهمیت تغذیه و ورزش در دوران بارداری، یادآور شد: رژیم غذایی مادر باید به دقت بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که مادر دچار فقر آهن یا کمبود پروتئین نیست. همچنین ورزش در دوران بارداری توصیه می‌شود، البته با رعایت نکات و ملاحظات خاصی که باید به مادر آموزش داده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناباروری
ارسال نظر