صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۴ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
در مراسم تودیع و معارفه وزرای نفت؛

عارف: وزیر نفت از ظرفیت نخبگان برای مقابله با حملات سایبری استفاده کند

معاون اول رئیس جمهور از وزیر نفت خواست تا با همکاری بخش‌های علمی داخلی موضوع مقابله با حملات سایبری به صنعت نفت را در دستور کار قرار دهد.
کد خبر : 930885

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدرضا عارف روز یکشنبه در مراسم تکریم جواد اوجی و معارفه محسن پاک نژاد در محل وزارت نفت گفت: به سیستم توزیع بنزین کشور حمله شد و ضربه خورد؛ حمله سال دوم هم مانند سال اول بود؛ چه کسی باید پاسخگو باشد؟ در این بخش غفلت شده و جدا غفلت کرده اید؛ از وزیر نفت می‌خواهم در کل بخش صنعت نفت مقابله با حملات سایبری را به طور جدی دنبال کند.

وی با تاکید بر این که ظرفیت پاسخگویی به این موضوع را در کشور داریم، افزود: با تعامل و همکاری با بخش‌های ذی ربط علمی این مسائل قابل حل است.

عارف با انتقاد از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی دو حمله سایبری یکسان در سال‌های گذشته، بیان کرد: به سیستم توزیع بنزین کشور حمله شد و ضربه خورد؛ حمله سال دوم هم عین سال اول بود؛ چه کسی باید پاسخگو باشد؟

معاون اول رئیس جمهور افزود: در این بخش غفلت شده و جدا غفلت کرده‌اید؛ از وزیر نفت می‌خواهم در کل بخش صنعت نفت مقابله با حملات سایبری را به طور جدی دنبال کند. تجربه نشان داد در یک سال دو بار حمله شد و هر دو بار هم عین همدیگر بود و حملات تغییری نکرده بود آقای پاک نژاد هم این مسئله را به طور جدی دنبال کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر