صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۰ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
معاون وزیر صمت تاکید کرد؛

اتحاد استراتژیک صنایع پتروشیمی در تولید ارزش افزوده

معاون وزیر صمت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران پلاست گفت: در خواست همیشه صنایع پایین دستی از صنایع پتروشیمی عرضه اعتباری، عرضه با گرید‌های متنوع‌تر و عرضه بیشتر است که این اتفاق منجر به اتحاد استراتژیک صنایع خواهد شد.
کد خبر : 930860

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی برادران، معاون وزیر صمت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران پلاست گفت: در خواست همیشه صنایع پایین دستی از صنایع پتروشیمی عرضه اعتباری، عرضه با گرید‌های متنوع‌تر و عرضه بیشتر است که این اتفاق منجر به اتحاد استراتژیک صنایع خواهد شد.

وی در توضیح اتحاد استراتژیک گفت: اگر به جای خام فروشی به سوی تولید گرید‌های جدیدی که وارد کننده آن هستیم برویم ارزش افزوده دوبرابری تولید می‌شود.  متوسط قیمت محصولات صادراتی ۷۰۰ دلار و متوسط قیمت محصولاتی که وارد می‌شود ۱۳۰۰ دلار است.

مشکلات اساسی صنایع پایین دست اعلام شد

برادران با بر شمردن موضوع سرمایه در گردش به عنوان یکی از مشکلات اساسی صنایع پایین دست گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۸ هزار میلیارد تومان و در ۴ ماه ابتدایی امسال حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعتباری از شرکت‌های پتروشیمی  به صنایع پایین دستی اعطا شد. حذف دلالانی که برای تامین سرمایه بیش از ۵ درصد سود می‌گرفتن از برکات این اتفاق بود.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵.۵ میلیون تن و در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷ میلیون تن محصول پتروشیمی در بورس کالا عرضه شده و این به معنای صرف فعل پرهیز از خام فروشی و حمایت از صنایع پایین دست است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری صنعت
ارسال نظر