صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۴ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
با حکم حسین افشین؛

قائم‌ مقام بنیادملی نخبگان منصوب شد

طی حکمی از سوی حسین افشین رئیس بنیاد ملی نخبگان، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان منصوب شد.
کد خبر : 930840

به گزارش خبرگزاری علم‌وفناوری آنا، طی حکمی از سوی حسین افشین رئیس بنیاد ملی نخبگان، سعید خدایگان به سمت قائم مقام بنیاد ملی نخبگان منصوب شد.

در متن حکم حسین افشین خطاب به سعید خدایگان آمده است: «نظر به مراتب شایستگی و تجارب، به موجب این حکم، جنابعالی را به عنوان « قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان » منصوب می کنم. باتوجه به اهداف عالی مندرج در سند راهبردی کشور در امور نخبگان و لزوم برنامه‌ریزی و تحول در بنیاد ملی نخبگان، ماموریت‌های زیر از بنیاد انتظار می‌رود:

1)شناسایی هوشمند و فعال استعدادها و نخبگان کشور با تأکید بر تنوع استعدادها و سعه دایره نخبگانی

2)برنامه ریزی برای مواجهه فعال و هدفمند نخبگان با ظرفیت ها، توانمندی ها و نیازها و مسائل کشور

3)امید آفرینی و ایجاد زمینه توانمندسازی حداکثری استعدادهای فردی و گروهی و فرصت سازی برای افزایش ظرفیت اجتماع نخبگانی

4)حمایت از جریان‌های نخبه ساز و نخبه پرور مردمی و رفع مواقع و تسهیل فعالیت های نخبگانی در همه سطوح رصد ظرفیت های نخبگانی کشور و جریان سازی نخبگانی به منظور نشاط آفرینی در فعال سازی ظرفیت های درونی کشور برای عزت آفرینی ملی و تحقق مطالبات گام دوم انقلاب

5)جذب و حفظ نخبگان با ایجاد بستر مناسب برای نوآوری و خلاقیت و همینطور گسترش فرصت های رشد و شکوفایی نخبگان در داخل کشور

6)حمایت هدفمند از مشارکت نخبگان در حل مسائل کشور و توسعه بکارگیری توان نخبگان در مدیریت تحولات و ارتقاء سطح حکمرانی کشور و تسهیل و کارسازی اتصال هسته های فناورانه استاد محور به مسائل دستگاههای اجرایی

7)توسعه تعاملات بین الملل در حوزه نخبگان با هدف معرفی توانمندی های فناورانه ایران در دنیا، شبکه سازی میان متخصصین ایرانی در تمام نقاط جهان و انتقال دانش، تجربه و مهارت به نخبگان ایرانی

8)تکریم نخبگان و الگوسازی استاد محور با رویکرد قله سازی در دستیابی به اهداف مرجعیت علمی

9)توجه ویژه به ارتقاء و تقویت بنیادهای نخبگان استانی در راستای افزایش شمول شناسایی ظرفیت های نخبگان در کارست و فعلیت بخشی به ظرفیت های منطقه ای

10)برنامه ریزی جدی برای ارتقاء ظرفیتهای کارشناسی و مدیریت بنیاد و بازنگری فرآیندهای جاری به منظور هوشمندسازی و چابک سازی

11)استفاده از ظرفیت همه نهادهای کشور و هم‌افزایی حداکثری با واحدهای معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری  برای تحقق اهداف مورد نظر

از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات جنابعالی را در پیروزی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های دولت مردمی را خواستم. فرصت را غنیمت شمرده و از تلاش و زحمات جناب آقای دکتر سید سلمان سیدافقهی، در طول تصدی این مسئولیت کمال تشکر و قدردانی را دارم.»

سعید خدایگان دارای مدرک دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه است.

از سوابق وی می توان به ریاست دبیرخانه جذب بنیاد ملی نخبگان، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، عضویت در هیات جذب نخبگان، مدیر و سردبیر مجله فناورد دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگر برگزیده دانشگاه، استاد برتر فرهنگی دانشگاه و استاد برگزیده آموزشی‌ اشاره کرد.

مشاور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان منصوب شد

همچنین طی حکمی از سوی حسین افشین، سعید سهراب پور به سمت «مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان و هیئت جذب نخبگان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» منصوب شد.

حسین افشین در حکم انتصاب «سعید سهراب‌پور» آورده است: « توفیقات حضرت‌عالی در ریاست دانشگاه صنعتی شریف و نیز خدمات بی‌بدیل در سمت قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، گواه روشنی بر عمق تعهد و دانش شماست.

بدون شک، هدایت نخبگان و استعدادهای درخشان کشور در مسیر پیشرفت علمی، در سایه راهبری مدبرانه و ژرف‌اندیشی حکیمانه شما، افقی نوین را برای آینده علمی و فناوری کشور ترسیم خواهد کرد.

از درگاه حضرت باری‌تعالی توفیقات روزافزون شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تعالی جامعه نخبگان مسئلت دارم.»

سعید سهراب پور، چهره ماندگار مهندسی و استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف است که از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۹ رئیس دانشگاه صنعتی شریف بوده‌ است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر