صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۷ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت؛

ارزیابی صلاحیت علمی متقاضیان آزمون دکتری تخصصی داروسازی برگزار شد/ نتایج ظرف ده روز آینده اعلام می‌شود

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت از برگزاری ارزیابی صلاحیت علمی متقاضیان آزمون دکتری تخصصی داروسازی خبر داد.
کد خبر : 930837

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام دارایی، دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت، از رشته داروسازی به عنوان رشته‌ای فنی و ثروت آفرین یاد کرد و گفت: آزمون دکتری تخصصی داروسازی (Ph.D) وزارت بهداشت ۱۴۰۳ با هدف تأمین نیروی انسانی متعهد و متخصص در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه برگزار شد.

وی از رقابت ۴۰۰ داوطلب برای ۳۰۶ ظرفیت ورود خبر داد و گفت: بر اساس ظرفیت اعلام شده و رتبه و نمره داوطلبان، قبول شدگان آزمون کتبی، به مرحله دوم (آزمون شفاهی) راه یافتند و در طول سه روز در دو شیفت صبح و بعداز ظهر مورد ارزیابی صلاحیت علمی قرار گرفتند.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت، بر ضرورت ارتقا داروسازان تاکید کرد و گفت: این نیرو‌های متخصص، پس از گذراندن دوره‌های لازم، به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه، محقق، متخصصین بالینی، در چرخه تولید و تامین دارو و همچنین به عنوان تنظیم و تعدیل کننده (regulator) در سراسر کشور توزیع می‌شوند و به تولید و خلق ثروت کمک می‌کنند.

دارایی، افزود: متخصصین این حوزه با حضور در مجامع و بازار‌های بین المللی و ورود در عرصه فناوری دارو‌های نوین، تولید واکسن و دارو‌های نو ترکیب به خوبی می‌توانند ایفای نقش کنند و داروسازی کشور را حفظ کرده و ارتقا دهند.

داروسازی بالینی؛ پر متقاضی‌ترین رشته

در ادامه علیرضا مرتضوی، معاون دبیر خانه شورای آموزش داروسازی و دبیر بورد تخصصی فارما سیوتیکس، به اضافه شدن دو و نیم درصد برتر (دانشجویانی که در آزمون ۱۸۰ واحدی موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند) به ظرفیت اعلام شده اشاره کرد و گفت: در راستای تشویق دانشجویان نخبه و توانمند، آن دسته از دانشجویانی که (۲.۵ درصد برتر) در آزمون دوره داروسازی عمومی موفق به کسب رتبه برتر شدند، می‌توانند به صورت مستقیم وارد مرحله مصاحبه شوند.

وی با اشاره به رقابت ۷۳ متقاضی در رشته داروسازی بالینی، آن را پر متقاضی‌ترین رشته خواند و گفت: از میان ۱۲ رشته (Ph.D) و یک رشته تخصص، از آنجا که رشته داروسازی بالینی، پل ارتباطی میان پزشکان و داروسازان است، این متخصصان پس از سپری کردن دوره در بیمارستان ها، می‌توانند خدمات دارویی را به طور تخصصی به بیماران در بیمارستان‌ها ارائه دهند.

مرتضوی، رشته فارماسیوتیکس را رشته پر مخاطب بعدی دانست و تصریح کرد: اگر چه هر فرد می‌تواند در رشته‌های مختلف به صورت نامحدود انتخاب رشته نماید، اما برای مصاحبه فقط می‌تواند در دو رشته تعیین اولویت کند.

معاون دبیر خانه شورای آموزش داروسازی وزارت بهداشت، در پایان از اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان ظرف ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: کارنامه نهایی کلیه داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی طی ۱۰ روز آینده در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت، آن را دریافت کنند.

گفتنی است، آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی، برای نخستین بار در سال ۱۴۰۲ از آزمون‌های دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی جدا شد و به صورت مستقل برای پذیرش دانشجو در رشته‌های اقتصاد و مدیریت دارو، کنترل دارو، فارماسیوتیکس، شیمی دارویی، فارماکوگنوزی، زیست فناوری دارویی، سم شناسی، داروسازی بالینی، داروسازی سنتی، داروسازی هسته ای، نانوفناوری دارویی، زیست مواد دارویی و نوتراسیوتیکس برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر