صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری مسابقات برنامه نویسی چالش‌های فناوری اطلاعات

نهمین دوره مسابقات برنامه نویسی چالش‌های فناوری اطلاعات (ICT Challenge ۹ ) در تاریخ ۲۸ و ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
کد خبر : 930835

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین دوره مسابقات چالش‌های فناوری اطلاعات کشور با عنوان «ICT Challenge۹» توسط دانشگاه صنعتی و گروه فناوری اطلاعات شریف و با حمایت استراتژیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و پارک علم وفناوری دانشگاه صنعتی شریف به تاریخ ۲۸ و ۲۹ شهریور ماه سال ۱۴۰۳ به صورت حضوری و در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

ثبت نام در این مسابقات به صورت رایگان می‌باشد و از ابتدای شهریور ماه آغاز شده و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه خواهد داشت. رویداد‌های ICT Challenge مجموعه مسابقاتی است که در راستای شناسایی برنامه نویسان توانمند، مستعد و جویای کار از کل کشور و اتصال این افراد به بازار کار، برگزار می‌شود. 

این مسابقات توسط گروه Sharif ICT طراحی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در این مسابقات بدون هیچ محدودیتی در رشته تحصیلی و دانشگاه، محل اقامت، سن، جنسیت و … در این رویداد شرکت خواهند کرد و توانایی‌های خود را در حل چالش‌های موجود در حوزه فناوری اطلاعات کشور به مسابقه خواهند گذاشت.

این رویداد فقط یک مسابقه نیست، بلکه محیطی برای آموزش به صورت عملی و با مواجه با چالش‌های واقعی فراهم می‌آورد.

این مسابقات هر سال یک بار برگزار خواهد شد و در هر کدام از این مسابقات چندین چالش خاص در حوزه ICT مورد هدف قرار گرفته و یک مسابقه برای حل این چالش برگزار می‌شود.

برای انتخاب چالش‌های مسابقه، کمیته فنی که مجموعه‌ای از شرکت‌های بزرگ و فعال در حوزه فناوری اطلاعات می‌باشند تشکیل می‌شود. اعضای این کمیته چالش‌ها و مسائل مد نظر خود را جهت ارائه در مسابقه مطرح می‌کنند و نهایتا مسائل مطرح شده تحت یک سری قوانین خاص در مسابقات ارائه خواهند شد. 

با توجه به چالش‌های انتخاب شده، افراد فعال در حوزه مورد نظر، افراد مستعد و دارای ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در راستای حل چالش مطرح شده جهت شرکت در رویداد شناسایی شده و دعوت می‌شوند.

مسابقات طی دو روز برگزار می‌شود. روز اول مسابقات مخصوص بررسی توانایی حل مسئله شرکت کنندگان می‌باشد و روز دوم مخصوص اجرای مراحل داوری و اختتامیه مسابقات می‌باشد.

روند برگزاری مسابقات در وبسایت رویداد به آدرس www.ictchallenge.ir به صورت کامل توضیح داده خواهد شد. داور‌ها و مربی‌ها در طول مسابقه علاوه بر داوری تیم‌ها و اشاره به اشتباهات و اشکالات، مشاوره‌های لازم را به آنها خواهند داد و این خود موقعیت یادگیری در محیطی صمیمی و دوستانه به صورت کاملا عملی را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر