صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۴ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

جشنواره سراسری شعر انتظار در ایستگاه چهارم + محورها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی شعر انتظار خبر داد و محورهای جشنواره را تشریح کرد.
کد خبر : 930834

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری چهارمین جشنواره ملی شعر انتظار در اراک خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره از سری برنامه‌های چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری شعر انتظار به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی آغاز به کار کرده، افزود: این جشنواره در بخش‌های؛ دانشگاهیان (دانشجویان / کارکنان / استادان) عمومی (حرفه‌ای) و دانش آموزان در مقاطع متوسطه دوم، متوسطه اول و مقطع ابتدایی، برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به محورهای جشنواره شعر انتظار گفت: مدح و منقبت و ذکر فضائل حضرت صاحب‌الزمان، انتظار فرج و نجوای شاعرانه با آن حضرت، شعر مهدوی با الهام از دعای ندبه و دعای فرج، انتظار فرج و تأثیر آن در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جامعه موعود و سبک زندگی اسلامی ایرانی بر اساس معرفت مهدوی، انقلاب اسلامی و آمادگی جهانی برای انقلاب حضرت مهدی (عج)، ویژگی‌های حکومت امام عصر، پیروزی مستضعفین، استکبارستیزی و عدالت‌گستری قیام حضرت مهدی (عج)، حکومت صالحان، اشتراکات ادیان و مذاهب در مقوله انتظار منجی و انتظار فرج و امید مظلومان عالم با نگاه ویژه به مردم مظلوم غزه تعیین شده است.

به گفته توکلی علاقه‌مندان می‌توانند در قالب‌های شعر کلاسیک (غزل، مثنوی، قصیده، رباعی و دوبیتی، چارپاره و.)، شعر نو (نیمایی، آزاد و شعر سپید)، ترانه و شعر محاوره و دل نوشته آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان تدابیر دبیرخانه جشنواره شعر انتظار برای افزایش مخاطبان جشنواره عنوان کرد: اهدای گواهی شرکت به شاعران، افزایش تعداد برگزیدگان جشنواره، برگزاری دو پیش رویداد در قالب برنامه‌های این جشنواره، توزیع پوستر جشنواره در سطح گسترده به‌ویژه در مدارس، و اطلاع‌رسانی گسترده از رویداد‌های جشنواره در رسانه‌ها ازجمله اقدامات ما در راستای افزایش آمار شرکت‌کنندگان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به حضور فعالانه دانشجویان و کانون‌های دانشجویی در برگزاری جشنواره شعر انتظار توضیح داد: سال گذشته هم دانشجویان به برگزاری جشنواره کمک کردند و در این دوره نیز به عوامل اجرایی کمک می‌کنند. کانون دانشجویی ادب پارسی «ققنوس» برنامه‌های پیش رویداد را برگزار و در توزیع پوستر جشنواره نیز انجمن‌های شعر به ما کمک خواهند کرد.

به گفته توکلی سال گذشته نیز اراک میزبان سومین جشنواره شعر انتظار بود که بیش از ۴۲۰ شعر به دبیرخانه این جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ارسال و در آیین اختتامیه از کتاب آثار برتر جشنواره رونمایی شد.

به گزارش آنا، چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر