صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۶ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

فریبا: ساپینتوی محروم نمی‌تواند از روی سکو سرمربیگری کند/ هلدینگ بین خودش و هواداران فاصله ایجاد کرده است

پیشکسوت تیم استقلال گفت: گفته‌ام که هلدینگ خلیج‌فارس که مالک باشگاه استقلال شده بین خود و هواداران فاصله نیندازد ولی این کار را می‌کند.
کد خبر : 930832

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شرایط این روز‌های استقلال و احتمال برکناری جواد نکونام و استخدام ریکاردو ساپینتو اظهار کرد: هیچ جای دنیا بعد از سه هفته سرمربی را تغییر نمی‌دهند. مگر استقلال سه بازی خود را باخته که بخواهند سرمربی را تغییر دهند. چهار امتیاز کسب شده و یک بازی با شکست تمام شده است. اگر چنین است که کارلو آنچلوتی را هم از سرمربیگری رئال مادرید بردارند، چون دو بازی اول را نبرد و در هفته سوم برنده شد، الان هم که چهار هفته گذشته تیمش ۴ امتیاز از بارسلونا کمتر دارد.

هلدینگ بین خود و هواداران فاصله نیندازد

وی ادامه داد: بحث حمایت از جواد نکونام نیست. من و دیگر پیشکسوتان استقلال نمی‌خواهیم استقلال لطمه بخورد. اگر سرمربی خارجی بیاورند تا بخواهد در تیم جا بیفتد، چند هفته زمان نیاز دارد تا با تیم آشنا شود، در این مدت هم امتیاز از دست می‌دهد و بعد هم تیم را نبسته است. وقتی از باخت یک تیم انتقاد می‌شود باید مسائل فنی را هم در نظر گرفت. پیش از این هم گفته‌ام که هلدینگ خلیج‌فارس که مالک باشگاه استقلال شده بین خود و هواداران فاصله نیندازد ولی این کار را می‌کند در حالی که مالک اصلی استقلال هواداران هستند و اگر نباشند استقلالی وجود ندارد. مشخص است که منتظر بودند تا جواد نکونام یک باخت بیاورد تا هجمه را روی او ایجاد کنند و جوری تحت فشار قرار بگیرد که حرفی برای برکناری‌اش نماند.

استراماچونی و ساپینتو در ۶ هفته اول چند امتیاز گرفتند؟ 

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: استراماچونی و ساپینتو سرمربیان خارجی استقلال در سال‌های اخیر بودند. در ۶ هفته اول چند امتیاز گرفتند؟ نتایج هیچ کدام خوب نبود ولی ماندند، چون ایرانی نبودند. الان که باشگاه می‌خواهد نکونام را بردارد جایگزین ایرانی که برای او ندارد، سرمربی خارجی هم، چون تیم را نبسته بهانه برای نتیجه نگرفتن دارد. تا هفته دهم زمان می‌خواهد شناخت کافی از تیم پیدا کند، امتیازات زیادی از دست می‌رود، دست آخر هم استقلال از کورس قهرمانی جا می‌ماند و این فصل هم قهرمانی نصیب تیم دیگری می‌شود.

نمی‌دانستیم سمیعی جواب نکونام را نمی‌دهد

وی تأکید کرد: استقلال که نزدیک به ۸۰ سال سابقه دارد و کلی پیشکسوت به فوتبال ایران داده، کجای باشگاه استقلال نشانی از یکی از پیشکسوتان می‌بینید. در هیئت مدیره که خبری نیست، مدیر آکادمی که پیشکسوت استقلال نیست، دو سه نفر آدم آورده‌اند که سابقه دلالی دارند، نمی‌دانم دیگر چه بگویم. فرشید سمیعی که مدیرعامل استقلال شده، کجاست؟ چرا از او خبری نیست؟ پل بین هلدینگ و باشگاه استقلال سمیعی است. پل بین سمیعی و بازیکنان هم کادرفنی است. سرمربی تیم می‌خواهد تصمیمی بگیرد و مدیرعامل جواب او را نمی‌دهد. جواد نکونام این‌ها را گفت و نمی‌دانستیم سمیعی جواب او را نمی‌دهد. از نکونام خواسته بودیم خودداری کند و امسال کمتر حرف بزند، سکوت کرد و همه هجمه‌های باشگاه و تیم را روی او ریختند.

حیف است استقلال از کورس قهرمانی جا بماند

فریبا افزود: بحث اصلی و مهم‌تر از نکونام تیم استقلال است که نباید آسیب ببیند. حالا که سرمربی تیم، نکونام شده باید به او فرصت دهند و بی‌انصافی است پس از سه هفته برداشته شود. استقلال لیگ نخبگان را در پیش دارد و با توجه به اینکه بازیکنان خوبی جذب شده‌اند، حیف است به خاطر اختلافات از قهرمانی لیگ جا بماند. حداقل تا نیم فصل به نکونام فرصت داده شود چون تیم او می‌تواند مدعی قهرمانی باشد. در فضای مجازی به اسم استقلال تیم را می‌کوبند و نمی‌گذارند تا تیم خوبی که بسته شده در مسیر قهرمانی قرار بگیرد. ریشه چنین رفتاری هم از جایی است که می دانیم کجاست و چنین کاری خودزنی است. ساپینتو هم اگر بیاورند محرومیت ۴ ماهه دارد و نمی‌تواند از روی سکو تیم را هدایت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر