صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۵ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد سنندج به آنا خبر داد؛

استقرار ۱۵ هسته و واحد فناور در سرای نوآوری گردشگری و صنایع دستی

مسئول سرای نوآوری گردشگری و صنایع دستی دانشگاه آزاد سنندج گفت: اکنون ۱۵ هسته و واحد فناور در این سرا مستقر هستند و در برنامه‌های پیش رو، مهم‌ترین هدف، هدایت شرکت‌ها و واحد‌های فناور به سمت دانش‌بنیان شدن و اخذ گرید دانش‌بنیانی است.
کد خبر : 930829

عبدالباقی قادرزاده مدیر مرکز رشد و مسئول راه‌اندازی سرای نوآوری گردشگری و صنایع دستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج درباره چگونگی ایجاد، فعالیت و برنامه‌های این سرا به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: با توجه به اینکه استان کردستان از نظر تنوع صنایع دستی از استان‌های غنی به شمار می‌آید و با توجه به ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در استان، ایده راه‌اندازی سرای نوآوری گردشگری و صنایع دستی در سال ۱۴۰۰ مطرح و بعد از ارائه طرح توجیهی و اخذ مجوز اولیه، فعالیت‌های سرا سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

وی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های سرای نوآوری گردشگری و صنایع دستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج اظهار کرد: تکمیل فضای فیزیکی سرای نوآوری، برگزاری دوره‌های ترویجی آموزشی و برگزاری نمایشگاه محصولات سرای نوآوری به همراه محصولات مرکز رشد دانشگاه از تازه‌ترین فعالیت‌های سراست.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد واحد سنندج درباره نحوه تعامل و همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مربوط با سرای نوآوری گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: از همان ابتدای طرح توجیهی، رایزنی برای عقد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط آغاز و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، پارک علم و فناوری استان، شرکت شهرک‌های صنعتی و... امضا شد. از طرفی، استقبال دانشجویان و اعضای هیئت علمی هم از سرای نوآوری با توجه به همکاری تعدادی از آنها در مرکز رشد به نسبت خوب بوده است.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ادامه داد: علاوه بر تفاهم‌نامه‌های امضاشده با ادارات و سازمان‌های استان تفاهم‌نامه همکاری و استقرار واحد‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان آلفادنت و دسیمال شرکت سقزسازی سیوان کردستان به امضا رسیده است. با دو شتاب‌دهنده استان برای حمایت از واحد‌ها و هسته‌های فناور هم تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است.

قادرزاده با بیان اینکه اکنون حدود ۱۵ هسته و واحد فناور در سرای نوآوری گردشگری و صنایع دستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج مستقر هستند، درباره برنامه‌های پیش روی سرا توضیح داد: مهم‌ترین هدف حال حاضر در سرای نوآوری، هدایت شرکت‌ها و واحد‌های مستقر به سمت دانش‌بنیان شدن و اخذ گریدهای دانش‌بنیان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر