صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوش مصنوعی بازی آنلاین سه بعدی می‌سازد

ابزار جدید هوش مصنوعی به کاربران اجازه می‌دهد تا با پیام‌های متنی برای بازی‌های آنلاین، محیط سه بعدی بسازند و آن را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارند.
کد خبر : 930771

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از تکنولوژی ریویو، پلتفرم بازی‌ساز «روبلاکس» قرار است یک ابزار هوش مصنوعی مولد را راه‌اندازی کند که به سازندگان اجازه می‌دهد تا به راحتی با استفاده از پیام‌های متنی محیط‌های سه بعدی بسازند و روند توسعه بازی را برای کاربرانی که مهارت‌های طراحی ندارند، بسیار ساده می‌کند.

«روبلاکس» (Roblox) یک پلتفرم ساخت بازی آنلاین چند نفره است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌های خودشان را طراحی کنند و آنها را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند و چندنفره بازی کنند.

با استفاده از این ابزار جدید، توسعه‌دهندگان می‌توانند به سادگی به هوش مصنوعی دستور دهند صحنه‌هایی مانند «ایجاد یک مسیر مسابقه در بیابان» را در کسری از ثانیه ایجاد کند. مدل خلاقانه هوش مصنوعی به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا صحنه‌ها را به طور یکپارچه تغییر دهند، مانند تغییر ساعت روز یا تعویض مناظر.

انتظار می‌رود این پیشرفت، فرایند خلاقیت را برای توسعه‌دهندگان بازی، به ویژه آنهایی که مهارت‌های هنری سه بعدی محدودی دارند، افزایش دهد. اگرچه روبلاکس تاریخ راه‌اندازی را مشخص نکرده است، اما توسعه‌دهندگان بی‌صبرانه منتظر هستند.

این فناوری با «توکن‌سازی» بلوک‌های سه‌بعدی محیط‌های روبلاکس و شبیه به پردازش متن در مدل‌های بزرگ زبانی مانند جی پی تی – ۴ کار می‌کند.

این رویکرد به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا محتمل‌ترین بلوک جدید را در یک دنباله تعیین کند و ایجاد فضا‌های سه بعدی پیچیده را تسهیل کند. با این حال، به دلیل کمیاب بودن داده‌های سه بعدی با کیفیت بالا، چالش‌های زیادی وجود دارد که باعث شده روبلاکس برای آموزش به مجموعه داده‌های تولید شده توسط کاربر تکیه کند.

برای رسیدگی به تناقضات احتمالی در صحنه‌های تولید شده، یک مدل هوش مصنوعی دوم که بر روی داده‌های دو بعدی فراوان آموزش داده شده است، خروجی سه بعدی را ارزیابی کرده و از انسجام منطقی اطمینان حاصل می‌کند.

این رویکرد دو سیستمی با هدف جلوگیری از سناریو‌های عجیب و غریب، مانند اشیاء عجیب، در نتیجه افزایش کیفیت محیط‌های تولید شده، انجام می‌شود. با این حال، کارشناسان هشدار می‌دهند که مشارکت انسان همچنان در فرآیند طراحی بسیار مهم خواهد بود.

شرکت روبلاکس قصد دارد مدل سه بعدی خود را به صورت منبع باز ارائه کند و هدف آن تقویت نوآوری توسعه‌دهندگان است، به ویژه آنهایی که به طور مستقل کار می‌کنند و می‌خواهند بیشترین بهره را از قابلیت‌های هوش مصنوعی ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر