صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۳ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

تسریع اشتغال دانشجویان با جذب در رشته متناسب بازار کار

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان جذب رشته متناسب با نیاز بازار کار را ازجمله اقدامات مهم این واحد دانشگاهی برای کمک و تسریع در اشتغال دانشجویان دانست.
کد خبر : 930769

محمدرضا داداشی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا جذب رشته متناسب با نیاز بازار کار را ازجمله اقدامات مهم این واحد دانشگاهی برای کمک و تسریع اشتغال دانشجویان دانست و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های این واحد دانشگاهی در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه، شناسایی نیاز منطقه‌ای و جذب رشته‌های کاربردی متناسب با نیاز بازار کار بوده است؛ بنابراین با برگزاری همایش‌هایی در راستای معرفی رشته‌های کاربردی در استان با حضور متخصصان این حوزه توانستیم گام‌های بسیار مؤثر و خوبی برای کارآفرینی و جذب دانشجو برداریم و سعی شد کارآفرینی، اشتغال و تحصیل در دسترس دانشجویان واحد گرگان باشد.

وی تجهیز و به‌روزرسانی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها را گامی دیگر برای توانمندسازی دانشجویان و تسریع در اشتغال آنها دانست و افزود: با توجه به نیاز رشته، سرفصل به همراه در نظر داشتن تکنولوژی روز جامعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به تهیه ابزار‌های مناسب این کار اقدام کرد. این واحد دانشگاهی دارای بیش از ۱۰۰ رشته‌های کاربردی در مقاطع کاردانی، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) تحصیلات تکمیلی (ارشد) و دکتری است که همکارا نواحد گرگان در اداره ثبت‌نام پذیرای متقاضیان بوده و آماده برای مشاوره تحصیلی و آموزشی هستند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اجرای طرح پویش را از دیگر موفقیت‌های این واحد دانشگاهی دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم واحد گرگان اشتغال دانشجویان به همراه تحصیل بوده؛ بنابراین با معرفی دانشجویان به بخش‌های مختلف، سعی در اجرای این طرح در راستای آموزش مهارت‌های عملی مناسب با نیاز جامعه و صنعت با توجه به امکانات موجود در دانشگاه، می‌شود به همین منظور با آغاز ثبت‌نام در همه مقاطع برای به‌کارگیری و اشتغال دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت در زمینه آموزشی و پژوهشی در اداره ثبت‌نام و دیگر بخش‌های این واحد اقدام شد.

داداشی بیان کرد: گلخانه فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تولیدی و کارآفرینی در دانشگاه‌های استان گلستان بوده و با مساحت حدود ۸ هزار مترمربع سعی در اجرای چرخه تولید و تکمیل سبد کالای گیاهان زینتی شده که در این مسیر کارآفرینی و اشتغال آفرینی زیادی برای افراد و دانشجویان مرتبط با این رشته صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جلب رضایت جامعه دانشگاهی به‌ویژه دانشجویان را از اولویت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان است، توضیح داد: گسترش فضای کلاسی، بازسازی و تجهیز سلف و سرویس و خوابگاه دانشجویی دخترانه فدک، تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و نیز اصلاح و به‌روزرسانی تجهیزات دانشکده تربیت‌بدنی از دیگر فعالیت‌های واحد گرگان در راستای رفاه حال دانشجویان و ارتقاء کیفی سطح آموزشی بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اضافه کرد: در مسیر کسب رضایت جامعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان یعنی کارکنان، استادان و دانشجویان ثابت‌قدم خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر