صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۵ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
استاد دانشگاه در گفت و گو با آنا:

سیاست زدگی آفت ورزش شده است/بخش خصوصی بیاید حرف اول را تخصص می‌زند

استاد مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: هنگامی که افراد سیاسی را برای ورزش می آورند، آنها تخصصی کار نمی‌کنند بلکه برای جناح خود کار می‌کنند.
کد خبر : 930744

غلامعلي كارگر در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص مدیریت های نامناسب در بخش های همگانی و قهرمانی ورزش گفت: مهم ترین معضلی که گریبان گیر مدیریت ورزش کشور است، سیاست زدگی است. سیاست زدگی در هر شاخه ای چه پزشکی چه مهندسی چه ورزشی وارد شود تبدیل به یک آفت می شود که در حال حاضر در ورزش ما بسیار است. نوع چیدمان مدیریت ما نیز سیاسی است. نتیجه آن هم بلایایی است که بر سر ورزش ما آمده است.

خدارا شاکریم مسابقات ورزشی جهانی وجود دارد

وی درباره نبود ورزشگاه های مناسب در کشور و مدیریت های نادرست در ورزشگاه ها تصریح کرد: هنگامی که افراد سیاسی را برای ورزش می آورند، آنها تخصصی کار نمی کنند بلکه برای جناح خود کار می کنند. برای دوستان و گروه خود کار می کنند. مدیریت یک فرایند است. برنامه ریزی، سازمان دهی و هدایت می خواهد. قطعا بازخورد ها می توانند موارد دچار مشکل را اطلاح کند. مشخص است که این فرایند نادیده گرفته شده است. بازخورد ها هم سیاسی است. در مسابقات جهانی مانند المپیک و جام جهانی و آسیا، می خواهیم نشان دهیم که مدال خیلی برای مهم است و  هنگامی که موفقیتی کسب می شود صدا و سیمای ما تنها آتش آن را تند می کند و مزدم را تشویق می کنند و بعد از آن دیگر شعار ها و وعده ها به فراموشی سپرده می شود و یک خلوتگاه و آسایشگاهی برای مدیران نالایق و غیر متخصص تا 4 سال دیگر فراهم می شود.

هیچ چیز سر جای خود نیست

استاد دانشگاه افزود: مدیران غیر متخصص فرایند مدیریت درست را اجرا نمی کنند و اگر کسی آن را تحلیل کند به وضوح متوجه می شود هیچ چیز سر جای خود نیست. نه تنها از متخصصین استفاده نمی شود بلکه اگر کسی که صلاحیت صحبت دارد حرفی بزند، گوش آنها شنوا نیست.  تنها شانسی که داریم این است که رشته های مختلف مسابقات جهانی دارند که خیلی موارد را مشخص می کند.

شاید نمی خواهند بخش خصوصی وارد شود

کارگر درباره ورود بخش خصوصی به ورزش کشور خاطرنشان کرد: در قانون اساسی اصل 44 را در این باره داریم. اگر بزرگی این را اجرا کند راه نجات و چاره سازخواهد بود. مشکل اینجاست که عزم جدی در دولتمرد های ما دیده نمی شود. یک نمونه کشور ترکیه است که بسیار در بخش خصوصی خوب کار کرده است. چرا از برخی کشور ها الگو نمی گیریم؟ اگر بخش خصوصی بداند که جای جولان دارد و می تواند عرض اندام کند، سرمایه گذاری می کند. انگار نمی خواهند که بخش خصوصی ورود کند و وارد آن چرخه شود. وقتی ورزش دولتی می شود خیلی مدیران غیر متخصص می آیند و دیگر اجازه ورود بخش خصوصی را نیز نمی دهند. اگر بخش خصوص بر سر کار بیاید دیگر حرف اول در مدیریت را تخصص می زند. متأسفانه مافیایی وجود دارد که خیلی پیچیده است. ما تنها می توانیم امیدوار باشیم و امید خود را به دانشجویان انتقال دهیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر