صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۳ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
در گفت و گو با آنا

روشن:شهریاری و سمیعی تخصص مدیریت ورزشی ندارند و حرف هیچکس را گوش نمی‌دهند/چه کسی یقه مدیران باشگاه را می‌گیرد؟

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: احمد شهریاری و فرشید سمیعی ممکن است مدیر خوبی باشند ولی تخصص مدیریت ورزشی و باشگاهی ندارند.
کد خبر : 930735

حسن روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شرایط این روز‌های استقلال و مطرح شدن بحث برکناری جواد نکونام از سوی مدیریت باشگاه در فضای مجازی اظهار کرد: بحثی که سر بازی کردن زیلیکیچ به وجود آمده برای من اتفاق افتاده است. زمانی در امارات بازی می‌کردم چون بازی روی چمن مصنوعی برگزار می‌شد مفاصل من دچار درد گرفت و موضوع را با مدیریت مطرح کردم و صادقانه خواستم تا شرایطی ایجاد شود تا روی چمن طبیعی بازی کنیم یا من از ترکیب بیرون باشم ولی همان زمان گفتند اگر مصدوم نیستی باید بازی کنی، چون قانون می‌گوید و این قانون الان هم وجود دارد. اصولاً سرمربی یک تیم نمی‌تواند مانع بازی کردن بازیکن خارجی شود تا یکی از سهمیه‌های استقلال از بین برود. مثل سال گذشته شده که نکونام و خطیر با هم نمی‌ساختند و دلیل این موضوع هم آن است که باشگاه کمیته فنی ندارد و اگر داشت کار به اینجا نمی‌رسید.

هر کسی زورش بیشتر است کار را پیش می‌برد

وی ادامه داد: یک بار رفاقتانه و برادرانه به نکونام پیام دادم قبل از آنکه مسئولیت باشگاه به هلدینگ خلیج‌فارس واگذار شود. به او گفتم با هیچ بازیکنی قطعی به توافق نکن و بگذار مدیرعامل باشگاه بیاید، چون او هم حق دارد. الان سرمربی خارجی برای استقلال آورده شود اگر نتیجه نگیرد به راحتی می‌تواند بگوید تیم را نبسته است. اگر باشگاه کمیته فنی داشت استقلال همانند فصل گذشته درگیر اختلاف مدیریت و سرمربی برای جذب بازیکن نمی‌شد. ولی باشگاه کمیته فنی ندارد و هر کس زورش بیشتر است کار را پیش می‌برد. در زمین جواد نکونام تصمیم‌گیرنده است و در بیرون زمین هم نباید کسی روی حرف مدیرعامل حرفی بزند. وقتی تفاهم سر جذب بازیکنان وجود ندارد، در باشگاه استقلال بسته شود بهتر است.

با این وضع چه کسی یقه مدیران استقلال را می گیرد؟

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: چه کسی یقه مدیریت باشگاه را می‌گیرد وقتی بازیکنانی مثل یامگا، محمدی و سهرابیان از لیست بیرون هستند؟ احمد شهریاری و فرشید سمیعی ممکن است مدیر خوبی باشند ولی تخصص مدیریت ورزشی و باشگاهی ندارند. حرف هم گوش نمی‌کنند، چون مستقیم و غیرمستقیم با من و برخی دیگر از پیشکسوتان صحبت کرده‌اند ولی کار خودشان را می‌کنند. به آنها گفتیم کمیته فنی تشکیل شود تا سوپاپ اطمینان باشگاه باشد ولی همانند تیم ملی که چنین کمیته‌ای ندارد و به مشکل خورده، استقلال هم به خاطر فقدان آن دچار دردسر شده است.

شهریاری و سمیعی بروند باشگاه‌داری را یاد بگیرند

وی یادآور شد: پارسال با همه مشکلاتی که بود استقلال نایب قهرمان شد در حالی که کسی انتظار نداشت، چون تیم بدون ستاره بود. الان رامین رضاییان و خارجی‌هایی که اسم و رسم دارند به تیم اضافه شده‌اند ولی فوتبال بالا و پایین دارد. تیم نیاز به هماهنگی دارد. تیم سرپرست و سرمربی دارد و باید از آنها بخواهند که کل تیم موفق باشد. عالمی و نکونام بازیکن ملی بوده‌اند و خودشان می‌دانند چگونه می‌توان تیم را کنترل کرد. شهریاری و سمیعی بروند باشگاه‌داری را یاد بگیرند. می‌توانند از اهلش بپرسند و اجرا کنند ولی کسی که می‌گوید من همه کار‌ها را بلد هستم هیچ کاری را درست بلد نیست. استقلال با این وضع از سال قبل شرایط بدتری خواهد داشت. 

جواد نکونام پارسال اشتباه کرد

روشن در مورد اینکه برکناری نکونام را در هفته سوم درست می‌داند، تصریح کرد: اصولاً چنین کاری درست نیست ولی وقتی که مدیریت فهم و درک باشگاه‌داری و هواداری در حد استقلال ندارند، چنین اتفاقی ممکن است بیفتد. مرحوم ناصر حجازی هم کمیته فنی را قبول نداشت و ضرر کرد. علاج استقلال با کمیته فنی است و باید قبل از شروع بازی‌ها درباره سرمربی تصمیم می‌گرفتند. حالا که نکونام سرمربی شده محکوم به این هستند او را حفظ کنند. جواد پارسال اشتباه کرد و قهرمانی را در هفته‌های پایانی از دست داد ولی این فصل که بازیکنان زیادی جذب کرده‌اند باید تیم را طوری می‌بست که از همان آغاز راه نتیجه بگیرد. الان هم مدیریت حق ندارد او را برکنار کند و تا انتهای فصل بماند. نکونام هم همه تلاش خود را انجام بدهد تا تیمش نتیجه بگیرد و قهرمان شود، اگر هم نشد بهتر از فصل قبل بازی کند تا نشان دهد تیمی بهتر از فصل قبل داشته است.  

انتهای پیام/

ارسال نظر