صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۹ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
رئیس اداره توسعه ورزش همگانی دانشجویان:

فرهنگ سازی ورزش کردن باید از دوران مدرسه رخ دهد/برای بانوان باید زیر ساخت وجود داشته باشد

رئیس اداره توسعه ورزش همگانی و تفریحی سازمان تربیت بدنی دانشجویان گفت: وزارت آموزش و پرورش باید برنامه دقیقی برای فرهنگ سازی ورزش دانش آموزان طراحی کند.
کد خبر : 930671

شهناز روزبهانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص برنامه های در دست سازمان تربیت بدنی دانشجویان برای ورزش همگانی آنها اظهار کرد: ما تصمیم داریم ورزش همگانی را از سطح خوابگاه ها، دانشکده و دانشگاه شروع کنیم و به مسابقات درون دانشگاهی، بین منطقه ای و بین دانشگاهی بیاوریم.المپیاد هایی نیز برگزار کردیم که آخرین المپیاد سال پیش در 7 رشته و باحضور 2000 دانشجو دختر و پسر به میزبانی دانشگاه صنعتی اراک برگزار کردیم. المپیاد های همگانی یک سال در میان برگزار می شوند تا با المپیاد های دیگر از جمله المپیاد فرهنگی_ورزشی تداخل نداشته باشد. به احتمال قوی این المپیاد سال دیگر در دانشگاه ارومیه برگزار شود. هنوز رشته ها و تعداد دانشجویان مشخص نشده اما تا پایان سال برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم و به دانشگاه ها ابلاغ می کنیم. المپیاد سال آینده هفتمین المپیاد ورزش همگانی خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که در 50 سال اخیر چه اشتباهاتی در مدیریت ورزش همگانی صورت گرفته است که امروز شاهد این حجم از کم تحرکی و بیماری های ناشی از عدم فعالیت ورزشی هستیم، گفت: متأسفانه فرهنگ سازی درستی صورت نگرفته است. اگر می خواهیم کاری را عالی انجام دهیم باید اول فرهنگ سازی کنیم. این فرهنگ باید از دوران مدرسه جا بیفتد. وزارت آموزش و پرورش باید برنامه دقیق و واضحی برای این موضوع طراحی کند. اگر ورزش از سنین مدرسه انجام شود، بسیاری از مشکلات اندامی و ساختاری جامعه کم می شود. وقتی از بچگی یک فعالیتی را به صورت روتین انجام دهید در بزرگسالی به صورت یک عادت روزانه آن را خواهید داشت.

روزبهانی  افزود: این فعالیت نه تنها جامعه را سلامت می کند بلکه کمک شایانی به وزرات بهداشت می کند. وزارت آموزش و پرورش که وظیفه آموزش در سن مهم زیر 18 سال افراد را دارد و وزارت ورزش و جوانان که متولی ورزش است باید با یکدیگر همکاری بیشتری داشته و این گونه فعالیت های ورزشی افراد را بهبود ببخشند.

وی درباره مشکلات ورزش همگانی برای بانوان تصریح کرد:  بانوان به دلیل داشتن محدودیت هایی که در جامعه ما دارند نمی توانند به راحتی آقایان هر جایی به فعالیت ورزشی بپردازند. باید زیر ساخت های مناسبی وجود داشته باشد. این زیرساخت ها زمانی مناسب هستند که افراد را مجبور به پرداخت هزینه های زیاد و طی کردن مسافت های طولانی نکنند. باید در دسترس باشند و حتی اگر کوچک هم باشد باید نزدیک افراد مخصوصا شاغلین باشد تا بتوانند با کمترین زمان از آنها استفاده کنند. متأسفانه در حال حاضر همه رده های سنی برای ورزش باید هزینه زیادی پرداخت کنند. یکی از طرح های خوب در این زمینه طرح های پیست های دوچرخه سواری است که توسط شهرداری در اختیار عموم قرار می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر