صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۳۸ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳

دنیامالی: ورزشگاه‌ها را طبق قوانین جهانی استانداردسازی می‌کنیم/ ورزشگاه آزادی یک سرمایه ملی است

وزیر ورزش و جوانان گفت: باید تلاش کنیم که مشکلات ورزشگاه‌ها از جمله ورزشگاه آزادی که یک سرمایه ملی است را برطرف کنیم و برای مسابقات ملی آماده شود.
کد خبر : 930657

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان که از روز گذشته در پاریس و محل برگزاری مسابقات پارالمپیک حضور دارد در گفتگویی زنده با شبکه ورزش اظهار داشت: ما یکی از کشور‌هایی هستیم که صاحب سبک در پارالمپیک هستیم و سابقه ما خیلی طولانی است و افتخاراتی زیادی در ادوار قبلی پارالمپیک به دست آورده‌ایم.

وی افزود: تلاش و برنامه ما این است که در پارالمپیک ۲۰۲۸ آمریکا سهم بیشتری داشته باشیم و رشته‌های خودمان را بیشتر کنیم. ورزشکاری که سهمیه می‌گیرد با یک آرزو و امید پا به عرصه می‌گذارد و باید اجازه بدهیم که ورزشکارانی که سهمیه می‌گیرند در مسابقات حضور پیدا کنند و باید فضا را برای ورزشکاران پارا بازتر کنیم.

دکتر دنیامالی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کمیته جهانی المپیک و پارالمپیک به این نتیجه رسیده‌اند که از سال ۲۰۳۲ احتمالا مسابقات المپیک و پارالمپیک در یک زمان برگزار شود و باعث جذابیت مسابقات می‌شود و هزینه‌ها را کمتر می‌کند.

وی افزود: در کشور‌های توسعه یافته که مشکلات اقتصادی هم ندارند پرداخت پاداش به ورزشکاران رسم است. ورزشکاران پارالمپیکی با توجه به شرایط جسمانی که دارند باید بیشتر مورد توجه باشند و دیده شوند و در حوزه مدیریتی باید حساسیت بیشتری برای این ورزشکاران لحاظ شود. به لحاظ زیرساختی نیز باید فضا را برای ورزشکاران پارالمپیکی مهیا کنیم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: باید در بخش ورزش پارالمپیک تعداد رشته‌ها را بیشتر کنیم. در این حوزه برنامه و پیاده‌سازی آن حرف اول را می‌زند، باید از امکانات از جمله هوش مصنوعی استفاده کنیم که بتوانیم با دیگر کشور‌ها رقابت کنیم.

دنیامالی با اشاره به فعال‌سازی ستاد بازی‌ها در وزارت ورزش گفت: ستاد بازی‌ها را فعال کردیم که ابتدا بازی‌های آسیایی را در پیش داریم. به دنبال این هستیم که جایگاه خودمان را در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ژاپن ارتقا دهیم و رتبه ما بالاتر بیاید و طبیعتا در المپیک لس‌آنجلس نیز تاثیرگذار خواهد بود. اگر کار همه جانبه انجام دهیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم این اتفاق افتادنی است.

وی با اشاره به عدم راهیابی تیم ملی امید به المپیک افزود: اختلافی بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بوده است که برای برطرف کردن این اختلاف تلاش کردیم و فدراسیون فوتبال مسئول رسیدگی به تیم ملی امید است. خیلی از کشور‌هایی که در رده‌بندی فیفا نیز از ما پایین‌تر هستند هم در المپیک سهمیه می‌گیرند و این برای ما خوب نیست که چندین دوره است که سهمیه نگرفته‌ایم. باید در رشته‌های تیمی وقت بیشتری بگذاریم که بتوانیم در مسابقات آینده کسب سهیمه کنیم.

وی گفت: والیبال نشسته ما چندین دوره است که بسیار خوش درخشیده‌اند و باید بقیه رشته‌های تیمی ما نیز برای کسب موفقیت تلاش کنند. رشته‌های توپی و تیمی مخاطب پذیرتر هستند و باید به فکر مخاطبان رشته‌های ورزشی نیز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ورزش همگانی پایه موفقیت ورزش قهرمانی است. اگر به ورزش حوزه مدیریت شهری پرداخته شود می‌تواند هم در بحث توسعه سلامت جامعه و هم پر کردن اوقات فراغت جوانان تاثیرگذدار باشد. المپیاد دانش‌آموزی را از سال آینده در راستای استعدادیابی با هماهنگی که با آموزش و پرورش داشته‌ایم برگزار خواهد شد.

دکتر احمد دنیامالی ادامه داد: چوگان و رشته‌های زورخانه‌ای ورزش‌های ملی ما هستند و باید به آن بیشتر پرداخته شود. ورزش را باید به سمت پهلوانی ببریم و ورزشکاری که خود ساخته باشد و به سرود و پرچم‌اش تعلق داشته باشد می‌تواند در رویداد‌های مهم افتخارآفرینی بیشتری کند.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: ما مشکل اعتبار نداریم و یکی از کار‌هایی که در دستور کار داریم استانداردسازی ورزشگاه براساس قوانینی است که نهاد‌های جهانی برای ما می‌گذارند. باید یک هماهنگی بین بخشی ایجاد کنیم که با مشکل مواجه نشویم. باید شفافیت را خرج دهیم که مردم نیز شاهد این شفافیت باشند.

وی با اشاره به انتقادات درخصوص وضعیت ورزشگاه فولاشهر در میزبانی بازی تیم ملی فوتبال مقابل قرقیزستان افزود: ابتدای کار هستیم و شاید برخی مشکلات را بپذیریم ولی در ادامه اینطور نخواهد بود و باید مشکلات را از جمله در بحث var برطرف کنیم. همچنین در بحث ورزشگاه‌ها در دست اقدام داریم که فضا‌های در اختیار را براساس شرایط روز مهیا کنیم.

وی گفت: نمی‌توانم بگویم که تازه آمده‌ام و مشکلات را نمی‌پذیرم و باید تلاش کنیم که مشکلات ورزشگاه‌ها از جمله ورزشگاه آزادی که یک سرمایه ملی است را برطرف کنیم و برای مسابقات ملی آماده شود.

دنیامالی ادامه داد: انتظار داریم که ورزشکاران ما مشی پهلوانی را در همه رشته‌ها رعایت کنند. ورزش حوزه پهلوانی و اخلاق است و باید کار فرهنگی بیشتری انجام دهیم.

وی در پایان گفت: از صداوسیما تشکر می‌کنم به خاطر اینکه مسابقات المپیک و پارالمپیک را به شکل خوبی پوشش دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر