صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۴ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳

اردن اولین موشک انداز ساخت داخلی خود را رونمایی کرد

اولین موشک انداز ساخت اردن در نمایشگاه نظامی "SOFEX 2024" (نمایشگاه و کنفرانس نیروهای عملیات ویژه) در عقبه به نمایش درآمد.
کد خبر : 930650

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا؛‌ این سیستم، هر دو ثانیه یک موشک شلیک می کند. اولین موشک انداز ساخت اردن در نمایشگاه نظامی "SOFEX 2024" (نمایشگاه و کنفرانس نیروهای عملیات ویژه) در عقبه به نمایش درآمد که از 2 تا 5 سپتامبر برگزار شد.

اگر چه اردن از اولین موشک انداز خود رونمایی کرده است اما در حال حاضر در حوزه صنایع هوایی  دارای ۲۷۸ هواپیما است، بر اساس پایگاه داده جهانی هواپیماهای مدرن نظامی (WDMMA)، این کشور در رتبه ۴۰ در میان ۱۰۳ نیروی هوایی قرار دارد که از این تعداد، ۴۴ پرنده جنگی بال ثابت به عنوان جنگنده دسته بندی می شوند، چهار فروند دیگر به دسته پشتیبانی هوایی نزدیک (CAS) و ۴۷ هلیکوپتر تهاجمی نیز در نیروی هوایی این کشور وجود دارد.

نیروی هوایی سلطنتی اردن با نام اصلی سلاح الجو الملکی الاردنی رسماً در ۲۵ سپتامبر ۱۹۵۵ تأسیس شد. مأموریت آن طبق وب سایت رسمی این ارگان نظامی چنین است: «حفاظت و دفاع از حاکمیت و تمامیت پادشاهی هاشمی اردن». اردن یکی از اصلی ترین متحدان منطقه ای ایالات متحده است و این اتحاد در زمینه همکاری های نظامی نیز نمود پیدا کرده است.

نیروی انسانی فعلی نیروی هوایی اردن حدود ۱۴,۰۰۰ پرسنل فعال تحت فرماندهی سرتیپ (عمید) محمد فتحی حیاسات است که در سال ۱۹۹۱ به عنوان ستوان دوم (ملازم) وارد ارتش شد و در ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ سمت فعلی خود را بر عهده گرفت.

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اردن موشک
ارسال نظر