صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۰ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

سمیع زاده: زمین چمن فولادشهر برازنده اعتبار ملی ایران نبود/ تماشاگران ما خیلی زودرنج هستند

رئیس گروه دفتر استعدادیابی وزارت ورزش گفت: بدنه وزارت ورزش آن قدر ضعیف نیست که مدیر از خارج وزارت برای مجموعه آزادی و حتی شرکت تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی بیاوریم.
کد خبر : 930644

محسن سمیع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره علل بروز رفتار‌های ناشایست تماشاگران به خصوص در بازی‌های تیم‌های ملی و استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: تماشاگران ما خیلی زودرنج هستند و بابت عدم نتیجه‌گیری که در برخی مواقع جزئی از قلمرو ورزش است، قرار نیست تمام تیم‌های دنیا در آوردگاه‌های مختلف نتیجه بگیرند. پس عدم نتیجه‌گیری بخشی از رقابت محسوب می‌شود.  

ورزشگاه‌های ما با سیستم روز دنیا حرکت نمی‌کنند

وی ادامه داد: مشخص است که جامعه نگاه مثبتی به ورزش ندارد. یک جایی باید خود را جای تماشاگران قرار داد. بابت عدم تجهیز ورزشگاه‌ها، کمبود زیر ساخت‌های مناسب، نقصان و فقدان امکانات، ضعف در برنامه‌ریزی و ... حق را می‌توان به ورزشکاران داد. ورزشگاه‌های ما به خصوص در فوتبال که نمود بیشتری دارد، با سیستم روز دنیا حرکت نمی‌کنند و دچار ضعف جدی هستیم. مجموعه ورزشی آزادی به گفته علیرضا دبیر در عرض ۲ سال ساخته شده، اما مدیرانی که از خارج ورزش به بدنه آن تزریق شده‌اند، نمی‌توانند تعمیرات و بازسازی نقاط مختلف مجموعه آزادی را به شکلی انجام دهند که کمبود ضعف تا این اندازه حس نشود.

کیفیت چمن ورزشگاه فولادشهر در شأن ویترین فدراسیون نبود

رئیس گروه دفتر استعدادیابی وزارت ورزش خاطرنشان کرد: ورزشگاه آزادی یک ورزشگاه ملی است و کسی نمی‌تواند آن را به نفع خود مصادره کند. کاستی‌هایی که در ورزش داریم در جا‌هایی نمود پیدا کرده که انتظارش نبوده است. تیم ملی در اولین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در ورزشگاه فولادشهری بازی کرد که هزینه‌های زیادی صرف استانداردسازی آن شد ولی کیفیت زمین چمن آن اصلاً برازنده اعتبار ملی ایران نبود. وقتی کیفیت زمین چمن دیگر بازی‌ها را در قاره آسیا با زمینی که تیم ملی در آن بازی کرد، مقایسه می‌کنیم بسیار متعجب می‌شویم که کشور ما با این همه ظرفیت، ورزشگاهی برای میزبانی از تیم ملی نداشته که کیفیت چمن آن در شأن ویترین فدراسیون فوتبال باشد.

بدنه وزارت ورزش آن قدر ضعیف نیست

وی یادآور شد: زمان دیدار‌هایی که تیم‌های ما دارند در تقویم‌های ورزشی گنجانده شده و قطعاً می‌توان برنامه‌ریزی دقیقی کرده تا میزبانی آبرومندانه‌ای داشته باشیم. وقتی از مدت‌ها جلوتر این آگاهی وجود دارد که میزبان هستیم، بر می‌تابد تا ستاد‌های قوی تشکلی شود و به صورت تخصصی موضوع را حل کنند. لزومی ندارد اجازه دهیم زمان هدر برود و در کوتاه‌ترین زمان به دنبال آن باشیم تا ضعف‌ها را رفع کنیم که در اغلب موارد موفق نمی‌شویم ایراد‌ها را به طور کامل برطرف کنیم. احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان فردی توانمند و دل نگران است که می‌تواند مشکلات و معضلات زیادی را برطرف کند. از طرفی در چند سال اخیر شاهد تغییر زیادی در مدیران مجموعه ورزشی آزادی و شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی بودیم. بدنه وزارت ورزش آن قدر ضعیف نیست که مدیر از خارج وزارت برای این مجموعه‌ها بیاوریم.

مدیران از شدت حساسیت کار نباید شب‌ها خواب‌شان ببرد

سمیع‌زاده افزود: افراد توانمندی در حوزه فنی و مهندسی هستند که حتی می‌توانند شرکت توسعه را مدیریت کنند. سیاسی بازی و حزب بازی باعث شده افرادی به بدنه ورزش اضافه شوند که توانمندی لازم را ندارند. اگر اشخاصی که مسئولیت می‌گیرند بدانند از باب ملی‌گرایی چه مسئولیت بزرگی بر دوش آنهاست و باید پاسخگوی اقشار مختلف جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان باشند، از شدت حساسیت کار نباید شب‌ها خواب‌شان ببرد. تماشاگران هم انتظار کسب نتیجه دارند و البته زیاده روی هم می‌کنند ولی تعداد نتایجی که رضایت تماشاگران را فراهم آورد به شکلی نبوده تا آنها در رفتار خود بازنگری کنند و گلایه‌های تندی نداشته باشند. قطعاَ تمامی کسانی که در رده ملی ورزش می‌کنند با همه وجود تلاش می‌کنند، چون می‌دانند زیر ذره بین هستند و این موضوع در فوتبال بیش از سایر رشته‌های ملی است.  

انتهای پیام/

ارسال نظر