صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۰ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
در گفت و گو با آنا

موسوی: مردم تا حدودی از فوتبال بیزار شده‌اند/ طارمی توهین تماشاگران احساسی را جدی نگیرد

بازیکن سابق تیم ملی گفت: تماشاگران احساسی هستند و نباید توهین‌های آنها را جدی گرفت، اگر بی شرف هم گفته‌اند آن معنی که طارمی یا دیگر بازیکنان برداشت کردند، نبوده است.
کد خبر : 930638

سید علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شعار‌های تند هواداران تیم ملی در بازی با قرقیزستان و واکنش امیر قلعه‌نویی و ناراحتی مهدی طارمی از کلمه «بی شرف» اظهار کرد: تماشاگران با این نیت به ورزشگاه می‌روند که یک بازی پر گل ببینند و چون حریف قرقیزستان است که هیچ وقت مدعی نبوده، وقتی یک گل می‌بینند و حتی حریف فرصت پیدا می کند تا بازی را به تساوی بکشاند طبیعتاً شاکی می‌شوند و گلایه خود را با شعار‌هایی مطرح می‌کنند که در فوتبال ما جا افتاده و در همه بازی‌ها هم چنین اشعاری را با تغییر یکی دو کلمه سر می‌دهند.

انتظار تماشاگران یک بازی برتر و پر گل است 

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌های فوتبال ایران به شکلی بوده که در این فصل مشکلات زیادی برای میزبانی از تیم ملی و استقلال و پرسپولیس وجود داشته، کیفیت زمین چمن بازی اصلاً خوب نبود و تیم‌های ما مشکل شدیدی برای بازی در ورزشگاهی دارند که کیفیت چمن آن استاندارد بوده، در حالی که فوتبالیست‌ها درآمد‌های بسیار زیادی دارند و پول‌های خوبی می‌گیرند. در نتیجه انتظار تماشاگران یک بازی برتر و پر گل است و وقتی شکل دیگری از بازی را می‌بینند، نتیجه مدنظرشان کسب نمی‌شود شعار می‌دهند و مسلماً از کلمات خوبی استفاده نمی‌کنند. کلاً در بازی‌های تیم ملی و استقلال و پرسپولیس انتظار تماشاگران برد با اقتدار است و همین که یک بازی را تیم نتیجه نمی‌گیرد، صدای اعتراض تماشاگران در می‌آید.

برابر قرقیزستان در گلزنی ضعیف عمل کردیم 

بازیکن سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: در بازی تیم ملی با قرقیزستان نمی‌دانم شعار‌ها هدایت شده یا غیر هدایت شده بوده ولی وقتی انتظارات تماشاگران برآورده نمی‌شود شروع به شعار دادن می‌کنند، چون توقع آنها برتری با اختلاف چند گل بوده، من هم که زمانی در تیم ملی بازی کردم انتظار داشتم با اختلاف ۳ گل برنده شویم. درست است که فاصله تیم‌ها کم شده و فوتبال‌ها به هم نزدیک است، تیم‌های نامدار آسیا برابر رقبا متوقف یا بازنده شدند، اما ژاپن هم بود که چین را ۷ بر صفر شکست داد. برابر قرقیزستان ۹۰ دقیقه توپ را در اختیار داشتیم، اما در گلزنی ضعیف کردیم و برنامه‌ای که اختلاف را بیشتر کند نداشتیم.

کلمه ای که طارمی را ناراحت کرده به معنای کم تعصبی بود

وی تصریح کرد: مهدی طارمی در لیگ برتر ایران بازی کرده، بار اول نیست که لفظ «بی شرف» را می‌شنود. نباید به او که در پرسپولیس و تیم ملی بازی کرده بر بخورد. وقتی گل می‌زده هواداران پرسپولیس او را روی سر می‌گذاشتند، وقتی هم موقعیت‌های خوب را از دست می‌داد، تماشاگران از او شاکی بودند. دروازه‌بان تیم ملی با بهترین‌های دنیا مقایسه شده، بعد که تیمش را عوض کرده به او بد و بیراه گفته‌اند. کلمه ای که طارمی را ناراحت کرده به معنای کم تعصبی و کم دوندگی بوده، خود ما هم که بازی می‌کردیم وقتی فحش می‌دادند تعظیم می‌کردیم وقتی تشویق می‌کردند هم تعظیم می‌کردیم. تماشاگران احساسی هستند و نباید توهین‌های آنها را جدی گرفت، اگر بی شرف هم گفته‌اند آن معنی که طارمی یا دیگر بازیکنان برداشت کردند، نبوده است.

مردم دلخوش به مسائل حاشیه‌ای شده‌اند

موسوی تأکید کرد: فرهنگ هواداری فوتبال ایران با اروپا متفاوت است. آنجا ببرند و ببازند عمدتاً تشویق می‌شوند، چون بازیکنان همه تلاش خود را می‌کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند و تماشاگران هم این موضوع را درک می‌کنند. الان در ایران مردم تا حدودی از فوتبال بیزار شده‌اند و هر چه تلاش می‌کنند هم دخل و خرج درست از آب در نمی‌آید. بازیکنان ما دستمزد‌های بسیار بالایی می‌گیرند و باید عملکردی متناسب با قیمت خود ارائه کنند. مردم فوتبال خوب نمی‌بینند، ۲۰ سال درگیر مسائل حاشیه‌ای شده‌ایم و در رده باشگاهی و ملی درجا می‌زنیم. هزینه‌ها بالاتر رفته کیفیت‌ها پایین‌تر آمده، تماشاگران تهرانی نمی‌توانند بازی‌های استقلال و پرسپولیس را در پایتخت ببینند، مردم دلخوش به مسائل حاشیه‌ای شده‌اند. تنها موفقیتی که از آن نامبرده می‌شود صعود به سه جام جهانی اخیر بوده که همه قدرت‌های آسیا هم بدون دردسر رفته‌اند، هر دوره هم سه بازی دور مقدماتی را برگزار می‌کنیم و حذف می‌شویم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر