صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۹ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

امکان تامین نیاز به هزار واگن قطار ملی در تهران توسط جهاد دانشگاهی

رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه علم و صنعت جزئیات ساخت حمل و نقل ریلی را تشریح کرد و گفت: این قطار ساخته شده و پیش بینی شده تهران به تنهایی در فاز اول به هزارو ۵۰ واگن نیاز دارد، اما برای سفارش آن به جهاد دانشگاهی اقدامی نمی‌شود.
کد خبر : 930585

ولی الله روشن رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه اولین واگن ملی، مسافرگیری در پرند را آغاز کرده، گفت: طرح واگن ملی با همکاری واگن سازی تهران، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و کمک چندین شرکت شروع شد. 

روشن ادامه داد: تهران در فاز یک، حدود هزارو 50 واگن مترو نیاز دارد و در جامعه امروز مردم بیشتر از حمل‌ونقل مترو استفاده می‌کنند و در بعضی اوقات ۲۰ دقیقه منتظر مترو می‌مانند که دلیل آن کمبود واگن است.

روشن ادامه داد: بحث دیگری که در کشور درگیر آن هستیم، حمل و نقل است. ما همچنان در حوزه حمل و نقل ریلی درون و برون شهری مشکلاتی را داریم. 

وی افزود: برای مثال در خط ۶ مترو تهران افراد باید ۱۵ دقیقه منتظر باشند تا قطار بعدی عازم شود. در دولت آقای روحانی قرار بود تا  ۲۰۰۰ هزار واگن خریداری شود ولی متاسفانه این کار انجام نشده است.

روشن ادامه داد: در حالی که دنیا به قطار پرسرعت رسیده است، ما همچنان در بحث حمل و نقل ریلی مشکلاتی را داریم که از  راه آهن جمهوری اسلامی ایران پیگیر هستیم، اما متاسفانه هیچ اراده‌ای در راه آهن جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد که دقیقاً بتوانیم بحث قطار‌های پرسرعت که یک دانش روز است را به عمل برسانیم. 

وی افزود: ما این دانش را داریم فقط باید آن را به عمل برسانیم، اما تا این لحظه نتوانستیم راه آهن جمهوری اسلامی ایران را قانع کنیم و در  آخر هم بحث بودجه مطرح است، درحالی که قطار از کشور چین خریداری می‌کنند که بحث اراده مطرح می‌شود، ولی  برای استفاده از دانش داخل و عملی کردن آن از دانش کشور خودمان استفاده نمی‌کنیم. 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر