صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۶ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۳

رشد ۷ درصدی مقالات بین‌المللی دانشگاه آزاد مشهد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اعلام کرد: تعداد مقالات بین‌المللی پژوهشگران این دانشگاه در سال ۲۰۲۳ به ۱۶۴ مقاله افزایش یافته است که رشد ۷ درصدی در مقایسه با گذشته را نشان می‌دهد.
کد خبر : 930564

رحیم دبیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه انتشار مقالات بین‌المللی در راستای مرجعیت و دیپلماسی علمی و فناوری اهمیت زیادی دارد، عنوان کرد: بهره‌وری کمی و کیفی مقالات منتشرشده در چند شاخص قابل سنجش و ضریب تاثیر مجلات به‌عنوان یک شاخص کیفی همواره مورد توجه محققان در انتشار مقالات بوده است. 

این مسئول اظهار کرد: بهره‌وری در دانشگاه‌ها نیز مانند سایر سازمان‌ها باید مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد و ازآن‌جایی‌که یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های دانشگاه پژوهش است، بررسی بهره‌وری دانشگاه می‌تواند بر اساس پژوهش، صورت گیرد. 

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از رشد قابل توجه تعداد مقالات علمی مشترک با دانشگاه‌های دیگر دنیا نسبت به دو سال گذشته خبر داد و با بیان اینکه این موضوع یکی از کلیدی‌ترین شاخص‌ها برای تحلیل ظرفیت‌های کشور برای حضور در شبکه جهانی است، افزود: تعداد کل مقالات بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تاکنون ۱۲۶۰ مقاله است. مفتخریم که اعلام کنیم تعداد مقالات بین المللی پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۱۶۴ مقاله افزایش یافته که نسبت به ۱۰۹ مقاله سال گذشته، تعداد ۵۵ مقاله و به میزان ۷ درصد رشد داشته است.

دبیری اظهار کرد: واحد مشهد بیشترین درصد افزایش تولید و انتشار مقالات بین‌المللی را در مقایسه با سایر واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ به خود اختصاص داده و سال ۲۰۲۳ به میزان ۳۴ درصد از تولید علم دانشگاه مربوط به مقالات بین المللی بوده که به صورت مشترک با پژوهشگران دانشگاه‌های آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، آلمان، چین و ... در حوزه‌های علوم شیمی، مهندسی، کامپیوتر، بیولوژی، فیزیک و. منتشر شده است. 

وی خبر داد: اکنون تعداد ۵ هزارو ۷۴۶ مقاله دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در پایگاه استنادی اسکوپوس نمایه می‌شود و اچ ایندکس ۱۱۲ را کسب کرده است و نسبت استناد به مقاله ۱۶ است. همچنین ۱۷ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در زمره سرآمدان علمی دانشگاه قرار دارند که چهار نفر از آنها جزء دانشمندان پاستناد برتر جهان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر