صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۴ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
رئیس بیمه سلامت تاکید کرد؛

اصلاح تعرفه‌‌گذاری 500 خدمت سلامت تا پایان سال

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: قانون برنامه هفتم برای کاهش هدررفت منابع و پرداخت از جیب مردم، شورای عالی بیمه سلامت را مکلف کرده است تا ۵۰۰ خدمت شایع به صورت «پرداخت موردی» خرید خدمت شود.
کد خبر : 930560

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،پشورای‌عالی بیمه سلامت مکلف است تا پایان سال اول برنامه، تعرفه خدمات شایع تشخیصی درمانی پزشکی را از شیوه «به‌ازای خدمت» به شیوه «پرداخت موردی (گلوبال) هزینه خدمات» تبدیل نماید، به‌گونه‌ای که شیوه تعرفه‌گذاری حداقل ۵۰۰ خدمت پر تکرار تا پایان برنامه، مشمول این تغییر شده باشد و توسط بیمه‌های پایه و تکمیلی به شیوه پرداخت جدید، خرید خدمت شود.

محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در این باره گفت:خوشبختانه امسال در برنامه هفتم پیش بینی شده تا ۴۰۰ خدمت در حوزه سلامت از پرداخت‌های به ازای خدمت به پرداخت موردی و فراگیر (global) تبدیل و سقف و کف آن مشخص شود بدین صورت هزینه‌های درمانی مدیریت می‌شود و بیماران شاهد یک قیمت واحد در بخش‌های دولتی و خصوصی خواهند بود.

ناصحی گفت: پرداخت گلوبال برای مراکز درمانی بسیار مفید است، چون مرکز درمانی می‌تواند بدون کم گذاشتن از خدمت، هزینه‌های خود را مدیریت کنند و باقی مانده هزینه را برای خود آن مرکز ذخیره کنند.ناصحی افزود: این موضوع از سال ۹۸ آغاز شد و ۳۰ خدمت در آن سال به صورت گلوبال تغییر شیوه پرداخت پیدا کرد و تا امسال هم ۹۰ خدمت اصلاح شیوه پرداخت شدند و مقرر است در ۵ ساله اجرای برنامه هفتم ۵۰۰ خدمت پر تکرار به صورت گلوبال محاسبه شوند.

جلوگیری از هدررفت ۳۰ درصدی منابع سلامت با محاسبه تعرفه خدمات به صورت گلوبال

همچنین محمد رضا واعظ مهدوی رئیس انجمن اقتصاد سلامت ایران در این باره توضیح داد: در شیوه پرداخت " گلوبال" دیگر شاهد تنوع قیمت برای یک خدمت برای مثال عمل سنگ صفرا نخواهیم بود، چون در شیوه محاسبه اصلاح شده میانگین خدماتی که برای عمل سنگ صفرا نیاز است محاسبه میشود و آن عدد به عنوان نرخ واحد تعرفه به شورای عالی بیمه سلامت می‌رسد که پس ازبررسی و تایید به مراکز درمانی ابلاغ و مبنای کار بیمه‌های پایه و تکمیلی میشود تا دیگر بیماران شاهد نرخ تعرفه متعدد برای یک اقدام درمانی مشابه نباشند.

همچنین با توجه به حذف اقدامات درمانی القایی و اضافی با شیوه محاسبه تعرفه خدمات به صورت گلوبال شاهد اجرای دستورالعمل‌های بالینی نیز خواهیم بود.

بنا به گفته مسئولان انجمن اقتصاد سلامت نبود شیوه محاسبه گلوبال خدمات درمانی عامل هدر رفت ۳۰ درصدی منابع سلامت در کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر