صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سوگواره هنری آئینی «تکیه ملت» در ایستگاه پایانی/ تجلیل از ۹هنرمند آئینی و فعال فرهنگی منطقه۱۵

مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان سوگواره هنری آئینی «تکیه ملت» با حضور محمد شیری شهردار منطقه، پیرغلامان، خانواده معظم شهدا و جمعی از نوجوانان دهه نودی و دهه هشتادی برگزار شد.
کد خبر : 930529

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، محمد شیری شهردار منطقه در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان سوگواره هنری آئینی «تکیه ملت» ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر و آرزوی قبولی عزاداری‌ها طی ۲ماه محرم و صفر به درگاه حق تعالی گفت: سوگواره هنری آئینی «تکیه ملت» فرصتی برای احیای سنت‌های قدیمی عزاداری و سوگواری نظیر چهارپایه خوانی، تعزیه خوانی و... در بین نوجوان و جوانان بود.

شیری بروز استعداد هنرمندان نوجوان، جلب مشارکت‌پذیری افراد نخبه را از اهداف اصلی این طرح برشمرد و ادامه داد: سوگواره هنری آئینی تکیه ملت در ۸ رشته اصلی و ۴ رشته فرعی شامل سرود و همخوانی، ابتهال خوانی، مرثیه و روضه خوانی، چهارپایه خوانی، تعزیه، هنر خط و نقاشی، عکاسی و تولید محتوای فضای مجازی و... برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سوگواره هنری آئینی «تکیه ملت» با حضور و استقبال بیش از ۸۰۰ نفر نوجوان دختر و پسر سنین ۱۰ تا ۱۸سال در باب‌الرضای تهران برگزار شد افزود: ۵۰۰ نفر از این تعداد طی ۴ روز با هم به رقابت پرداختند که با نظر هیئت داوران ۳۶ نفر از نوجوانان شامل افراد برتر هر رشته به مسابقات پایانی مناطق ۲۲‌گانه تهران راه یافتند و در نهایت پس از رقابت‌های منطقه‌ای در انتها از ۵ هنرمند آئینی باب الرضای پایتخت تجلیل شد.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه این اقدامات نوعی عرض ارادت به ساحت مقدس سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است اظهار‌امیدواری کرد: ثمره این اتفاق خوب سال‌های سال برای شهروندان منطقه۱۵ و کل شهر تهران جاری و ساری باشد.

مهدی مالمیر معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز از رقابت نوجوانان منطقه۱۵ با دیگر مناطق ۲۲گانه گفت: هنرمندان آئینی راه یافته به این مرحله، با مداحی و اجرای گروه دمام زنی ثامن الحجج (ع) به همراه ۶۰نفر از هیئت سینه‌زنان نوجوان گوهرشاد و اجرای گروه سرود خانه شهید منطقه۱۵ در حضور محسن عراقی و گروه داوران، با دیگر مناطق به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به تقدیر از خانواده شهید سعید علیدادی در مراسم سوگواره آئینی تکیه ملت گفت: علاوه بر تقدیر از خانواده این شهید معظم از ۸نفر یا مجموعه مذهبی با موضوعات نمایندگان پیرغلامان منطقه، مواکب اربعینی، هیئت‌های محله‌ای، مسجد آرمان، گروه جهادی، امام جماعت منطقه۱۵ نیز تقدیر و قدردانی شد.

اختتامیه سوگواره هنری آئینی «تکیه ملت» دوشنبه ۱۲شهریور ماه با حضور محمد شیری شهردار منطقه با تجلیل از ۹منتخب و نماینده‌ی منطقه؛ شامل گروه سرود شمیم یاس به عنوان گروه سرود برگزیده باب الرضای تهران و خانواده معظم شهید علیدادی و... برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر