صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۵ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
در جلسه‌ مسئولان دانشگاه آزاد بوشهر بررسی شد؛

از بررسی چالش‌های آموزشی تا تلاش برای جذب دانشجو

چالش‌های آموزشی و تلاش برای جذب دانشجو در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بررسی شد.
کد خبر : 930503

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه کمیته جذب دانشجو و بررسی چالش‌های آموزشی با حضور سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، هیئت رئیسه و مدیران گروه‌های آموزشی واحد بوشهر برگزار شد.

سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در این نشست با برشمردن چالش‌های پیش روی دانشگاه برای سال تحصیلی و مالی آتی، اظهار کرد: تمام ارکان دانشگاه در یک جبهه و همسو با یکدیگر قرار دارند و بی شک به خوبی به مسائل، چالش ها، کاستی‌ها و نیز نقاط قوت و کارآمد دانشگاه اشراف دارند از این رو بهتر این است در کنار بیان کمبودها، راهکار‌های اجرایی برای رفع آنان ارائه شود تا این نکات، یاریگر مدیران در بهینه سازی امور باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه متأسفانه محل تحصیل و بُعد مسافت دانشگاه تا منزل به عنوان یکی از اصلی‌ترین عامل‌ها برای انتخاب دانشگاه روی نظر دانشجو و خانواده‌ها اثرگذار است، عنوان کرد: این مسئله معضلی بزرگ برای مراکز علمی معتبر و باکیفیت و باسابقه در رقابت با مؤسسات آموزشی نوپاست.

رازقی با بیان اینکه استان بوشهر، تنها استانی در کشور است که فاقد مجموعه یکپارچه دانشگاهی در شهر مرکز استان است، عنوان کرد: دوری مسافت مجتمع عالیشهر با شهر، عامل و چالشی مهم در تأمین زیرساخت و فضای آموزشی برای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر است که با توجه به افزایش رشته‌های تحصیلی و بالطبع تعداد دانشجو، تأمین فضای آموزشی یک اولویت و الزام خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای تأمین فضای آموزشی، دو راهکار متصور است، توضیح داد: راه حل اول، بازگشت به مجتمع آموزشی عالیشهر است که این مورد به دلیل بُعد مسافت، مخاطرات جاده‌ای و وجود رشته‌های موازی با عدم استقبال دانشجویان و خانواده ایشان، در مجمع هیئت رئیسه مورد موافقت قرار نگرفت از این رو رویکرد دوم، یعنی ساخت مجتمع جدید در شهر بوشهر با تأمین هزینه‌ها محل تبدیل به احسن ابنیه بلااستفاده تصویب شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براینکه کسب درآمد غیرشهریه‌ای به عنوان یک الزام در بودجه ریزی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تعیین شده است، توضیح داد: تحقق ۱۱ درصد از بودجه سال مالی دانشگاه که مبلغی حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده باید از این بخش تأمین شود که بی شک نقش گروه‌های آموزشی، اساتید، اعضای هیئت علمی در این مقوله بسیار حیاتی و مهم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید و تلاش برای جذب دانشجو در دانشگاه، اظهار کرد: خوشبختانه ۴ رشته تحصیلی جدید در مقطع ارشد و حدود ۲۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کاردانی در واحد بوشهر تصویب شده است که می‌طلبد، داوطلبان ورود به دانشگاه را به سمت رشته‌های تحصیلی با آینده‌ای روشن هدایت کرد.

رازقی با تأکید بر اینکه کیفیت آموزشی به هیچ عنوان نباید فدای مسائل دیگر شود، متذکر شد: تغییرات زیرساختی و استفاده از تمامی منابع انسانی دانشگاه در راستای تحقق این مهم است؛ بنابراین گزارش، در ابتدای جلسه رضا دشتی معاون آموزشی و مهارتی واحد بوشهر توضیحاتی در امور اجرایی و نظارتی مدنظر دانشگاه از مدیران گروه برای کیفی بخشی آموزشی و جذب حداکثری داوطلبان ارائه داد. ضمن اینکه در ادامه، هریک از مدیران گروه به بیان نظر پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر