صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۵ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳

قضاوت نخستین داور ایرانی در لیگ هاکی روی یخ آمریکا

نخستین داور ایرانی در لیگ هاکی روی یخ آمریکا قضاوت کرد.
کد خبر : 930420

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رامین عتیقه چی رییس کمیته داوران انجمن هاکی روی یخ نخستین داور ایرانی حاضر در لیگ هاکی روی یخ آمریکا در خصوص شروع داوری در این رشته عنوان کرد:اینلاین هاکی را به عنوان بازیکن در ایران شروع کردم در نخستین بازی برون مرزی به میزبانی هنگ کنگ و در سال ۲۰۰۵ بر اساس اتفاقی که رخ داد و به دلیل اینکه در ابتدای راه بودیم و از قوانین اطلاع نداشتیم به همراه ۳۰ نفر اعضای تیم در دوره داوری این رشته با هدف آشنایی شرکت کردیم. 

وی ادامه داد: پس از بازگشت به ایران مطالعه خود را در خصوص داوری رشته اینلاین هاکی شروع کردم و کتاب داوری اینلاین هاکی را ترجمه کردم.  در سال ۲۰۰۷ نخستین مسابقات آسیایی را قضاوت کردم در سال ۲۰۰۵ مدرک C بین المللی و در سال۲۰۰۶ موفق به دریافت مدرک B بین المللی شدم و در سال ۲۰۰۷ به عنوان سر داور به مسابقات آسیایی دعوت شدم. وی ادامه داد: در سال ۲۰۰۷ نخستین مسابقات آسیایی را قضاوت کردم در سال ۲۰۰۵ مدرک C بین المللی و در سال۲۰۰۶ موفق به دریافت مدرک B بین المللی شدم و در سال ۲۰۰۷ به عنوان سر داور به مسابقات آسیایی دعوت شدم. 

عتیقه چی افزود: سال ۲۰۰۸ به همراه کاوه صدقی رییس انجمن هاکی روی یخ ایران مدرک A بین المللی اینلاین هاکی را از آلمان دریافت کردیم و از سال ۲۰۱۰ مسابقات جهانی اینلاین هاکی را داوری کردم و تا سال ۲۰۱۶ این روند ادامه داشت. در سال ۲۰۱۳ فینال مسابقات جهانی را به عنوان سر داور داوری کردم و در سال ۲۰۱۶ عضو فدراسیون جهانی شدم و در مسابقات ۲۰۲۳ داوری مسابقات آسیایی را علاوه بر عنوان رییس رشته اینلاین هاکی انجام دادم. علاوه بر اینکه مدرک بین المللی داوری را در رشته اینلاین هاکی دریافت کردم، در دو دوره در کانادا شرکت کرده و در آمریکا دوره داوری هاکی روی یخ را سپری کردم. 

 عتیقه چی اظهار کرد: در ۲۰۲۴ به عنوان داور رسمی هاکی روی یخ آمریکا پذیرفته شدم و به طور رسمی نخستین قضاوت بازیها را شروع کردم و در دو هفته آتی ده بازی دیگر را قضاوت خواهم نمود و تا زمانی که در اینجا حضور داشته باشم این روال ادامه خواهد داشت.  با توجه به رده سنی و شرایط بازی ها به عنوان نخستین ایرانی که در لیگ هاکی امریکا مسابقات را قضاوت میکنم. انجمن هاکی روی یخ ایران به عنوان انجمن نوپا گام های بزرگی برداشته و با توجه به فعالیت هایی که در حال انجام است مطمئن هستم در آینده و در مسیر پیشرفت و توسعه این رشته، شاهد قضاوت داوران بیشتری در عرصه بین المللی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: هاکی هاکی روی یخ
ارسال نظر