صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۹ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
حیدری نارمندی مطرح کرد؛

دانشگاه آزاد قشم برتر در جزیره، سوم در استان هرمزگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم گفت: این دانشگاه به عنوان دانشگاه برتر در جزیره قشم و سومین دانشگاه بزرگ استان هرمزگان محسوب می‌شود.
کد خبر : 930395

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد حیدری نارمندی  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در دیدار با رئیس و معاونان اداره آموزش و پرورش جزیره قشم گفت: این دانشگاه اکنون با بیش از ۷۰ عضو هیئت علمی و با پذیرش دانشجو در ۳ رشته پزشکی و پیراپزشکی، ۸ رشته دکتری تخصصی، ۲۳ رشته کارشناسی ارشد، ۲۵ رشته کارشناسی پیوسته، ۱۵ رشته کارشناسی ناپیوسته و ۳۱ رشته کاردانی به عنوان دانشگاه برتر در جزیره قشم و سومین دانشگاه بزرگ استان هرمزگان محسوب می‌شود.

وی با تبریک کسب رتبه اول کنکور علوم تجربی توسط دانش آموز هرمزگانی گفت: کسب مقام و رتبه‌های علمی در هر جامعه‌ای می‌تواند نقش مراکز علمی، آموزشی و دانشگاهی را بهتر و پویاتر نمایان کند و این یک اتفاق مبارک برای استان است.

حیدری با اشاره به قدمت دانشگاه آزاد اسلامی جزیزه قشم اظهار کرد: این واحد دانشگاهی در سال ۱۳۷۰ در فاصله ۱۸ کلیومتری شهر قشم و در نزدیکی شهر درگهان با مساحتی بالغ بر ۸۳ هکتار ایجاد و اکنون دارای چندین دانشکده از جمله دانشکده پزشکی، دانشکده پردیس بین الملل، دانشکده علوم انسانی و دانشکده مهارت و کارافرینی است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلانی واحد قشم درباره حوزه علمی و پژوهشی این دانشگاه گفت: قبولی بیش از هفتاد درصد دانشحویان رشته پزشکی در آزمون دستیار تخصصی، کسب مدال نقره و برنز در یازدهمین (سال ۱۳۹۸) و پانزدهمین (سال ۱۴۰۲) المپیاد کشوری علوم پزشکی، کسب مقام کشوری و عنوان برتر در حوزه پژوهش در چهارمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۶ از افتخارات این دانشگاه است.

 حیدری با اشاره به تجهیزات و امکانات رفاهی دانشگاه آزاد قشم اظهار کرد: امکانات رفاهی نظیر سالن ورزشی جهان پهلوان تختی و زمین چمن، خوابگاه دانشجویی، سلف سرویس و همچنین کتابخانه‌ای مجهز به بیش از ۵۰۰ هزار عنوان کتاب‌ مورد نیاز دانشجویان، مرکز رشد و آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های متعدد از جمله سالن تشریح، آزمایشگاه‌های ژنتیک، شیمی، نفت، برق، عمران، فیزیک و کارگاه‌های معماری، بتن و طراحی دوخت از امتیازات این دانشگاه محسوب می‌شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم درباره آینده شغلی دانشجویان اظهار کرد: طرح پویش اشتغال که در راستای شعار این دانشگاه مبنی بر هر دانشجو یک تخصص یک مهارت، که از سال قبل در دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری صنایع به اجرا در آمده است، می‌تواند دانشجویان را نسبت به اشتغال در آینده امیدوار کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر