صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۴ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
با حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپها؛

رویداد توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور برگزار می شود

رویداد توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور «پام تک» با هدف بکارگیری پتانسیل دانش بنیانها در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می شود.
کد خبر : 930331

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی صالحی مدیرکل توسعه فناوری، امنیت، و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان امروز در نشست خبری رویداد هم آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور «پام‌تک» عنوان کرد: این رویداد نوزدهم شهریور ماه با حضور شرکتهای دانش بنیان و استارت‌آپهای این حوزه برگزار می شود تا پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور به روز شود.

وی با بیان اینکه پایگاه پام تک یکی از ۲۷ پایگاه ملی است که در سال ۱۴۰۱ بر اساس قانونی به نام «دوام» ایجاد شد؛ طبق این قانون، باید ۲۷ پایگاه ملی ایجاد شود که پایگاه پام تک یکی از آنهاست، گفت: این پایگاه، اطلاعات و مدارک تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموختگان کل کشور را میزبانی می کند. اطلاعاتی شامل وضعیت دانشجویی، اشتغال و ...

صالحی با بیان اینکه در حال حاضروزارت علوم، دانشگاه آزاد، وزارت بهداشت و دیگر نهادها از پام تک بهره می برند، خاطر نشان کرد:در صدد هستیم تا این پایگاه را غنی و تکمیل کنیم و پالایش داده‌ها را انجام دهیم از این رویداد رویداد هم آفرینی را در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می کنیم تا دستگاه‌های دولتی، کسب‌وکارهای خصوصی و استارتاپ‌ها با یکدیگر همکاری کنند و توسعه و کاربرد این پایگاه را رقم بزنند.

وی افزود: محورهای رویداد شامل سخنرانی‌های تخصصی، نشست‌های تخصصی و نمایشگاه‌هایی است که در آن‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه داده و هوش مصنوعی حضور خواهند داشت. تاکنون ۴۰ شرکت برای حضور در این نمایشگاه انتخاب شده‌اند.

در ادامه  بیان کرد: تشکیل پایگاه پام تک بخشی از برنامه بزرگتری در کشور با محوریت هوشمندسازی است.

وی در پایان گفت: ما از دستگاه‌های دولتی و اجرایی دعوت کرده‌ایم و مخاطبان ما نیز شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای خصوصی هستند. قرار است که این دیتاها در بسترهای استاندارد به خدمت کسب‌وکارها درآیند.

جلوگیری  از جعل مدارک با توسعه پایگاه پام تک

دکتر حامد ثقفی مدیرکل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان در ادامه این نشست گفت: قانونی که در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد، به ما در تشکیل پایگاه کمک کرد.  از دیگر کارکردهای این پایگاه، استعلام مدارک تحصیلی در انتخابات مختلف است.وجود این پایگاه باعث می‌شود که استعلام‌ها در مدت زمان کوتاهی انجام شوند.

وی همچنین بیان کرد: موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که بسیاری از برنامه‌ریزی‌های کشور در وزارت علوم و سایر بخش‌ها بر اساس آمار صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر