صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۲:۰۱ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۴
مدیرکل نگهداری راه و ابنیه فنی کشور در گفت‌وگو با آنا:

راه غیراستاندارد نداریم!

مدیرکل نگهداری راه و ابنیه فنی کشور با بیان اینکه در مجموع 214 هزار کیلومتر انواع راه اصلی، فرعی و روستایی در کشور وجود دارد، گفت: از مجموع راه‌های کشور 80 درصد آن آسفالت و بقیه راه‌ها، شوسه و خاکی است.
کد خبر : 9303

عزیر فیلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه راه‌های کشور بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شده‌اند، افزود: در 70 سال اخیر که صنعت راه‌سازی در کشور ایجاد شده‌ است، بالغ بر 220 هزار میلیارد تومان به جز هزینه‌های تملک اراضی، برای احداث راه‌ها سرمایه‌گذاری شده است.


وی با بیان اینکه سازمان راهداری متولی نگهداری راه‌های کشور است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از راه‌های کشور را راه‌های شریانی تشکیل می‌دهند که اعتبارات نگهداری آنها هم از منابع داخلی و عمومی سازمان راهداری تامین می‌شوند. هزینه نگهداری راه‌های غیرشریانی مانند راه‌های روستایی و فرعی را نیز ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها پوشش می‌دهند.


فیلی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان راهداری برنامه‌ای برای راه‌های غیراستاندارد و بالابرنده ضریب بروز تصادفات رانندگی دارد، ادامه داد: راه‌های کشور غیراستاندارد نیستند و هر یک بر اساس طراحی درست ساخته شده‌اند، اما امکان دارد برخی مسیرها علائم کم‌تری نسبت به دیگر راه‌ها داشته باشند.


مدیرکل نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور درباره آزادراه تهران-پردیس نیز تاکید کرد: آزادراه تهران-پردیس منطقه‌ای کوهستانی و در مجموع حدود 85 کیلومتری است که متاسفانه برخی رانندگان با سرعت بیش از 120 کیلومتر بر ساعت در آن رانندگی می‌کنند و همین امر موجب بروز سوانح رانندگی می‌شود.


وی اظهار کرد: البته اخیرا همه تونل‌ها و پل‌های این آزادراه به روشنایی و علایم تجهیز شده‌اند؛ هر چند که الزام قانونی به ایجاد روشنایی در تمام آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها وجود ندارد.


فیلی با تاکید بر اینکه در تمام کشورهای دنیا عموما تنها مبادی ورودی وخروجی راه‌ها از روشنایی برخوردارند،‌ عنوان کرد: به علت گران بودن انرژی در سایر کشورها ایجاد روشنایی در همه راه‌ها نه تنها امکان‌پذیر نیست بلکه منطقی نیز به نظر نمی‌رسد، چرا که خودروها می‌توانند برای ایجاد روشنایی مورد نیاز از چراغ‌های خود استفاده کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر