صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۵ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان:

ایجاد دانشگاه‌های جدید فرهنگیان در دستور کار نیست

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: گرچه همه شهرهای کشور متقاضی ایجاد دانشگاه فرهنگیان هستند اما بنا بر ایجاد دانشگاه‌های جدید در سال جاری نداریم.
کد خبر : 930238

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسن مروتی» معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور، در حاشیه بازدید از دانشگاه فرهنگیان گناباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان که قبلاً در قالب تربیت معلم فعال بوده ارتقا خواهد یافت و در هر استان دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده و شعبه‌هایی در شهرستان‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها به دانشگاه ارتقا پیدا می‌کند و در شهرستان‌هایی که امکانات زیرساختی و اداری و آموزشی مناسبی وجود دارد، تعدادی از دانشجویان می‌توانند در شعبه‌هایی از این دانشگاه که در شهرستان‌ها فعال هستند با توجه به انتخاب رشته در آزمون دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: تاریخچه فرهنگی و وجود ظرفیت‌های دانشگاهی و وجود چهار مرکز تربیت معلم در شهرستان گناباد موجب شده تنها دانشگاه جدید فرهنگیان در سال جاری فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کند که این مرکز ۶۷ نفر دانشجو در دو رشته را به خود اختصاص دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوابگاهی و سایر امکانات رفاهی و آموزشی موجود، برای ارتقا و افزایش رشته‌ها و تعداد دانشجویان باید مسئولین این شهرستان در راستای توسعه زیرساخت‌های این دانشگاه اهتمام داشته باشند.

مروتی با اشاره به اینکه تعطیلی مراکز تربیت معلم در کشور باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه آموزش و پرورش شده است، گفت: اکنون که زیرساخت آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان می‌گذرد این دانشگاه باید زیرساخت اصلاح جامعه باشد تا بتواند در آینده دانش آموزان خوبی را به ارکان جامعه تحویل دهد.

وی توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان را از تأکیدات مقام معظم رهبری و توجه دولت سیزدهم و البته رویکرد دولت چهاردهم دانست و گفت: دانشگاه فرهنگیان معلم پرور است و معلم باید یک قوام‌یافتگی داشته باشد.

مروتی افزود: برای اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بتوانند در آینده برای تربیت دانش آموزان آمادگی داشته باشند علاوه بر آموزش‌های علمی دوره‌های فرهنگی و زیست شبانه برای دانشجویان داشته است.

وی با اشاره به اینکه هر معلم تقریباً ۱۵۰۰ دانشجو را در طول دوران خدمت کاری خود فارغ‌التحصیل می‌کند، گفت: با توجه به اینکه معلم یک فرد کاملاً تأثیرگذار است و از سویی این دانشگاه می‌خواهد دانشجو و یک نیروی فرهنگی را به بدنه آموزش و پرورش اضافه کند وظیفه سنگینی برعهده دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور ضمن مطلوب ارزیابی کردن جداسازی کنکور و جذب دانشجو دانشگاه فرهنگیان گفت: اقبال و علاقه‌مندی به شغل معلمی و سرنوشت مشخص دانشجویان باعث شده تا با برنامه‌ریزی مناسب نسل جدیدی از معلمین پرورش داده شود.

وی با توجه به اینکه دانشجویان برتر کنکور در فرهنگیان قبول و پذیرفته می‌شوند، گفت: سال گذشته از بین ۱۰۰۰ نفر منتخبین علوم انسانی حدود ۳۴۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند که نشان دهنده استعداد‌های برتر در این جایگاه است، می‌طلبد زیرساخت‌های مناسبی برای این دانشجویان فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر