صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شرکت بیش از ۳۹ هزار نفر در آزمون ادواری و سومین آزمون جامع فرهنگ و هنر

بیش از ۳۹ هزار نفر در سومین آزمون جامع سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و چهل و چهارمین آزمون ادواری بخش فرهنگ و هنر شرکت کردند.
کد خبر : 930226

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری گفت: سومین آزمون جامع فرهنگ و هنر در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ و چهل و چهارمین آزمون ادواری مهارتی بخش فرهنگ و هنر از هفدهم تا بیست و ششم شهریور ماه به صورت آنلاین - حضوری برگزار می‌شود.

محمد حسین اسماعیلی با تشریح تاریخ برگزاری آزمون‌های عملی و نظری افزود: آزمون‌های جامع و ادواری بخش فرهنگ و هنر شامل دو بخش عملی و نظری است که آزمون عملی از هفدهم تا بیست و سوم شهریورماه و آزمون نظری به صورت حضوری- آنلاین، از بیست و سوم تا یست و ششم شهریور ماه در ۳۲ استان کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان در این دوره آزمون‌های جامع و ادواری گفت: در این دوره با توجه به آمار ثبت نامی در سامانه آزمون هنر در سومین آزمون جامع فرهنگ و هنر ۲۸۴۹۰ نفر و در چهل و چهارمین آزمون ادواری مهارتی ۱۰۵۴۷ نفر و در مجموع بیش از ۳۹ هزار نفر شرکت کرده‌اند.

اسماعیلی افزود: آزمون‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر شامل آزمون‌های نظری و عملی می‌باشد که به صورت سراسری و همزمان، به منظور فراگیری و ارتقاء سطح آموزش‌های مهارتی و هنری، همچنین ساماندهی و ایجاد بستر‌های لازم برای جذب فارغ‌التحصیلان به بازار کار و اشتغال مولد در حوزه فرهنگ و هنر و پرورش روحیه کارآفرینی در فارغ التحصیلان آموزش‌های مهارتی به صورت جامع و هماهنگ در سطح کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

شایان ذکراست: آزمون‌های مهارتی کاردانش در هر سال تحصیلی در سه دوره به صورت ادواری و جامع برگزار میشود و پذیرفته شدگان در آزمون گواهینامه مهارت دریافت میکنند که پس از گذراندن دروس عمومی موفق به اخذ دیپلم متوسطه میشوند که نتایج آزمون‌ها در سامانه آزمون هنر به نشانی: honarazmoon.ir پس از برگزاری آزمون اعلام خواهدشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر