صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۶ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳

سروری‌مجد: دانشگاه آزاد راه را برای مشتاقان علم‌آموزی و دانش‌افزایی هموار کرد

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه با شناسایی نیاز‌های آموزشی و فناوری جامعه راه را برای مشتاقان علم‌آموزی و دانش‌افزایی هموار کرده است.
کد خبر : 930221

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری‌مجد، قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری که با حضور روسای دانشگاه‌های آزاد استان در شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی و از مردم و برای مردم است و توانسته به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان منشأ خدمات درخشانی برای انقلاب و جامعه باشد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز توانسته هدیه یک‌میلیون تومانی حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه برای تأسیس این مجموعه آموزشی را به سرمایه‌ای عظیم تبدیل کند و تلاش می‌کند در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای تبدیل به دانشگاه کارآفرین پیشتاز باشد. این مجموعه بزرگ آموزشی با ۳۶۰ واحد و مرکز آموزشی در کشور نیاز‌های آموزشی و فناوری جامعه را شناسایی و جوانان جویای تحصیل را به سمت نیاز‌های جامعه سوق می‌دهد.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: با آمایش‌های سرزمینی در استان‌های سراسر کشور و جابجایی رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز‌های منطقه و بخصوص تعلیم و تربیت دانشجویان به‌صورت مهارتی، به دنبال رفع مشکلات استان‌ها هستیم. امسال با رویکرد مبتنی بر برنامه پنج ساله سعی شده در حوزه فناوری از دانش استادان و فارغ‌التحصیلان در استان‌ها برای بهره‌برداری بیشتر از امکانات و دارایی‌های دانشگاه استفاده و تاکنون یک‌روند صعودی در جذب دانشجو داشته‌ایم.

سروری‌مجد با اشاره به روند افزایشی جذب دانشجو در سنوات گذشته بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید بیش از ۵۰۰ هزار دانشجو در واحد‌های دانشگاهی سراسر کشور جذب شوند. برای رفاه حال دانشجویان در پرداخت شهریه با صندوق‌ها و بانک‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده و داوطلبان ورود به دانشگاه می‌توانند با دریافت این تسهیلات ویژه با آرامش خاطر ثبت‌نام کنند و در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.

دانشکده‌های دانشگاه آزاد چهارمحال و بختیاری به ۱۱ دانشکده افزایش پیدا می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مهرماه امسال دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از ۵ دانشکده به ۱۱ دانشکده افزایش پیدا می‌کند. با راه‌اندازی دانشکده‌های جدید رشته‌های بین‌رشته‌ای به دانشگاه آزاد اسلامی استان اضافه خواهد شد.

ابراهیم رحیمی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از سه هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی دکتری تخصصی، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی پیوسته و ناپیوسته با آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شود. در حوزه فناوری هم سعی شده تا پایان شهریور امسال از کارگاه‌های نیمه‌تمام بهره‌برداری و یک زنجیره تولید خصوصاً در بخش گیاهان دارویی راه‌اندازی کنیم.

وی توضیح داد: با فعال شدن مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، تولیدات کارگاه اسانس گیری، عصاره گیری و شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌ایم از خام فروشی جلوگیری کنیم و عصاره و اسانس گیاهی را با قیمت مناسب صادر و یا در بازار داخلی به فروش برسانیم.


ارتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی واحد  بروجن، تسریع امور مربوط به استان در کمیسیون معاملات، بازدید مسئولان دانشگاه‌های آزاد استان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با هدف تبادل تجربه و معرفی بابک کیوانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن به‌عنوان عضو کمیته تخصیص ازجمله مصوبات شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بود.

 ادای احترام به شهدای گمنام و دانشجوی دانشگاه آزاد شهرکرد، گشایش دبیرخانه مهدویت، رونمایی از پوستر جشنواره شعر بوی سیب، بازدید از مرکز مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته دانشگاه آزاد شهرکرد در مرکز شهر، گشایش باشگاه فرهنگی، هنری و ادبی جوان دانشگاه آزاد استان و شهرکرد، دیدار قائم‌مقام دانشگاه آزاد اسلامی با امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان لردگان از دیگر برنامه‌های سفر دکتر سروری مجد و هیئت همراه به استان چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر