صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۳ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
سرپرست سازمان ملی سنجش خبرداد؛

تغییرات کنکوری به آزمون سراسری ۱۴۰۴ نمی‌رسد

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: سال آینده (سال ۱۴۰۴) آزمون‌های پایه‌های یازدهم و دوازدهم متوسطه تاثیر قطعی ۶۰ درصدی دارد و آزمون سراسری تنها ۴۰ درصد تاثیر دارد.
کد خبر : 930167

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در یک برنامه تلویزیونی درباره برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گفت: با توجه به اینکه از سال ۱۴۰۲ آزمون‌های سراسری را براساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌کنیم، بر اساس همین چهار آزمون چهار نمره معتبر در دو سال به داوطلب ارائه شده است.

وی گفت: ضمن اینکه سوالات کنکور به سمت مفهومی‌تر حرکت کرده است. همچنین بررسی توزیع داوطلبان برتر نشان می‌دهد که این توزیع در سراسر کشور اتفاق افتاده است. امسال برای اولین بار از منطقه ۳ داوطلب برتر داشتیم. این در حالی است که منطقه ۳ منطقه کم برخوردار محسوب می‌شود.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور یادآور شد: توزیع نفرات برتر از میان مناطق یک، دو و سه نشان می‌دهد که سوابق تحصیلی دارد اثر خودش را می‌گذارد و کسانی که دسترسی کمتری به کلاس کنکور دارند با تکیه بر کتب درسی و سوابق تحصیلی توانسته اند خودشان را بالا بکشند و این موضوع نشان دهنده اثرگذاری سوابق تحصیلی است.

وی درباره تغییرات اثر قطعی سوابق تحصیلی در نمره کنکور سراسری گفت: سال آینده (سال ۱۴۰۴) تمام آزمون‌های پایه‌های یازدهم و دوازدهم متوسطه تاثیر قطعی ۶۰ درصدی دارد و آزمون سراسری تنها ۴۰ درصد تاثیر دارد.

پورعباس اظهار داشت: اعمال تغییرات آزمون سراسری یک زمان مشخصی دارد و شهریورماه هر سال آخرین فرصت برای تغییرات است، زیرا داوطلب باید خود را آماده کند؛ بنابراین تغییری در آزمون سال ۱۴۰۴ نداریم. در سال ۱۴۰۵ سوابق تحصیلی سه سال آخر متوسطه در کنکور تاثیر دارد.

وی با اشاره به آماری از نفرات برتر کنکور و توزیع آن در مناطق یک، دو و سه گفت: در گروه ریاضی و فنی ۷ نفر از منطقه یک، ۳ نفر از منطقه دو و یک نفر از منطقه سه هستند. در گروه علوم تجربی از منطقه یک ۳ نفر، از منطقه دو ۷ نفر در میان نفرات برتر بوده اند. این به این معنی است که گستره نفرات برتر به سمت منطقه ۲ حرکت کرده و دیگر منحصر به شهر‌های بزرگ نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر